Selv om Trivial Pursuit har været en landeplage i adskillige år, er danskerne langt fra kørt trætte i spil. Tværtimod er quiz-spil så populære som nogensinde, hvilket tydeligt ses på seertal til quiz-programmer på tv og salgstallene, når nye spørgespil dukker op på brædt eller cd-rom.
Nu skal danskerne også til at bruge Internet til at styre deres quiz-lyster. På adressen www.quizcard.dk kan man afprøve sin paratviden inden for en række forskellige emneområder - fra geografi og kendte mennesker til sport og film og tv. Hver dag dukker der et nyt QuizCard op med syv nye spørgsmål.
Da quiz i høj grad er selskabsspil, har Brainmass sørget for, at man via e-mail kan sende QuizCards sammen med en personlig hilsen. Fra starten ligger der gratis 100 QuizCards med hver syv spørgsmål, som man kan glæde sine kolleger, venner, familie og bekendte med.
Dovent anlagte quiz-entusiaster kan tegne et gratis abonnement på QuizCard. Så sørger Brainmass for, at der hver nat sendes et nyt sæt spørgsmål pr. e-mail til den pågældende.
QuizCard fungerer på alle Windows-baserede pc'er. Hvert Quizcard med syv spørgsmål fylder kun 40 kb, så alle e-mail systemer skulle kunne håndtere det.
QuizCard er forløber for det mere omfattende Quiz Academy Online projekt, som lanceres senere på året. Her vil antallet af spørgsmål være langt større, og brugerne vil bl.a. have mulighed for at dyste online mod hinanden på paratviden. Quiz Academy kan i øvrigt allerede købes som cd-rom spil i forretninger landet over.
Bag QuizCard og Quiz Academy Online står det nydannede selskab Brainmass A/S, der har specialiseret sig i udvikling af online spil. Brainmass ejes af Ivanoff Interactive A/S (kendt for bl.a. Magnus & Myggen 1-4) og Balthazar A/S, der hører til Danmarks førende Internet-udviklingsselskaber (bl.a. Tele Danmarks Opasia).