Den kommende tid er traditionen tro den mest travle for alle internet-shoppere og der kan hurtigt dukke spørgsmål op om betaling, levering, told eller moms. Nu har Post Danmark åbnet en hjemmeside med den logiske adresse www.god-ehandel.dk, der skal guide danske shoppere gennem e-handel med svar på de mest almindelige spørgsmål.
"Der har manglet en samlet overskuelig guide, der fortæller om muligheder og rettigheder i alle e-handlens faser," siger Carsten Dalbo, chef for Post Danmark Logistik.
På hjemmesiden er købsprocessen delt i 10 faser lige fra ”Tjek sælger” og ”Tjek varen” til ”Sørg for sikker betaling” og ”Hvis varen ikke kommer ...” Til hver fase er der råd og vejledning.
" Mange oplever på et tidspunkt, at de står og mangler viden om en konkret situation. Derfor er siden også et nemt opslagsværk, hvor man hurtigt kan finde viden om netop den fase af e-handlen, man står i," siger Carsten Dalbo.
I kategorien om levering linkes der både til Post Danmark og til andre konkurrerende pakkeleverandører som GLS, DHL og UPS.
Ifølge tal fra Dansk E-handelsanalyse forventer hver fjerde dansker i år at købe julegaver på nettet.