Knap syv millioner kroner.
Så mange skattekroner har Københavns Kommune spildt på et projekt, der blev lagt i graven sidste år. Planen var lave et Facebook-agtigt site for københavnere med 125.000 brugere.
Men i foråret 2009 www.kbh.dk kun 1.800 brugere, det fik kommunen til at nedlægge projektet, selv om der stadig var penge på budgettet til driften. Det skriver gratisavisen Urban.
"Jeg synes, målsætningerne var de rigtige, men resultatet var for dårligt," siger pressechef i Økonomiforvaltningen, Marie Scott Poulsen, til avisen.
Kort før jul skrev avisen, at Teknik - og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune havde betalt fem millioner kroner for en hjemmeside i forbindelse med COP15. Også klima-hjemmesiden er nu nedlagt.
Rasmus Luckow-Nielsen, administrerende direktør i Reload! A/S, der udviklede hjemmesiden, mener, at et af problemerne var, at hjemmesiden blev lanceret, før den var færdigudviklet.
"Det blev lanceret med stor fanfare i 2008, men der var bare ikke nok features på det tidspunkt. Hvis det ikke ser fedt ud første gang, folk er derinde, skal der rigtig meget til, for at folk gider komme tilbage. Problemet var også, at kommunen ville for meget," siger Rasmus Luckow-Nielsen til Urban.