Teleselskabet Tele2 lancerer nu et nyt abonnement kaldet »KnockOut«. Her koster alt fra minuttakst, til opkaldspris til sms'er 59 øre. Derved lægger Tele2 sig væsentligt højere end andre teleselskaber på sms-pris og opkaldsafgift.
Prisstigninger er sjældent set som salgsargument i telebranchen, men til gengæld håber selskabet at indlede priskrig med den lave minuttakst.
»Forbrugerombudsmanden har kritiseret teleselskaberne for, at produkterne på det danske marked ikke er gennemskuelige nok. For at komme kritikken i møde tilbyder vi nu forbrugerne et helt nyt mobilabonnement uden bindingsperiode, og hvor alt koster 59 øre,« siger Thomas Nistrup, der er markedsdirektør i Tele2.
Ifølge Tele2 er abonnementet rettet mod kunder, der taler længe ad gangen i deres mobiltelefon.
»Hvis man taler mere end fire minutter ad gangen og ikke sms'er meget, så er der mange penge at spare på det her tilbud,« siger Thomas Nistrup.
Abonnementet kræver desuden, at kunden har et minimumsforbrug på 59 kroner om måneden.