Det amerikanske firma USADATA.com, der producerer online-markedsundersøgelser, har lanceret en ny e-commerce website med forbedret betjening og service af virksomhedens Internet-kunder.
Som Internet-baseret virksomhed kan USADATA.com ikke tilbyde personlig betjening af sine kunder. Virksomhedens produkter er baseret på, at kunderne selv finder og sammensætter præcis de markedsinformationer, de har brug for. Det sker gennem søgemaskinen MondoSearch, som er leveret af det danske softwarefirma MondoSoft.
MondoSearch er en avanceret søgemaskine, der i modsætning til de store søgeportaler på Internet som AltaVista, InfoSeek og Yahoo er udviklet til brug på virksomheders websites. MondoSearch giver brugeren mulighed for selv at definere søgekriterierne og grupperer søgeresultaterne i kategorier, der gør det nemt at finde de bedste hits. Desuden sorterer den oplysningerne efter alder, sprog og relevans.
- MondoSearch var den eneste søgemaskine, der kunne designes, så søgeresultaterne fik det samme look og feel som vores website. Den kan søge gennem hundredetusinde virksomheds- og forbrugeranalyser hurtigere og med bedre resultat end nogle af de andre søgemaskiner, vi undersøgte, siger Bruce Meberg, executive vice president i USADATA.com.