DAB-radioerne er vinder indpas på det nordiske radiomarked. Ved udgangen af 2003 var der knap 10.000 DAB-radiomodtagere i Norden. I 2004 blev solgt omkring 40.000 radioer, så det samlede antal er nu 50.000.
Salget tog for alvor fart i fjerde kvartal og kulminerede i julehandlen.
Langt den største andel er dansk. Med Danmarks Radio som lokomotiv i markedsføringen nåede salget 34.356 radioer. Ifølge den nordiske DAB-interesseorganisation Nordini er også antallet af DAB-radioimportører steget dramatisk
Den samlede nordiske omsætning på salg af DAB-radioer var 80 millioner kroner, og heraf kom knap 70 millioner kroner fra det danske salg.
Til sammenligning kan nævnes, at det årlige salg af almindelige radioapparater faldt fra 560.000 apparater til 309.000 i perioden 1997 til 2003. Det fremgår af tal fra Brancheforeningen for Forbrugerelektronik. Salget i 2003 svarer til en omsætning på 490 millioner kroner. Det betyder, at DAB-salget udgør cirka en ottendedel af det samlede radiosalg.
I Danmark blev der i 2004 markedsført 57 forskellige DAB-radiomodeller, hvoraf de 41 kan modtage både DAB FM-radio, mens 16 kun kan modtage DAB.
Nordini forventer, at udbuddet udvides betragteligt i år, da flere butikskæder og varehuse nu promoverer DAB, hvor det tidligere kun gjaldt de traditionelle radioforretninger.
DR's mål for det danske salg er 60.000 solgte DAB-radioer ved udgangen af 2005. DR's DAB-kampagneleder, Katja Marcuslund, kunne dog for nyligt i IT-avisen ComON hæve målet til 75.000, hvis fremgangen i salget fortsætter med den nuværende hastighed.