Efter at have tabt terræn til konkurrenterne Nokia, Siemens og Sony Ericsson vil Motorola, verdens næststørste producent af mobiltelefoner, nu lægge kræfter og penge i at erobre tabte markedsandele tilbage i Danmark. Det fortæller Allen Burnes, direktør for Motorolas mobildistribution i Norden, Østeuropa og Afrika, til Berlingske Tidende.
Satsningen starter i Sverige, hvor Motorola har større markedsandele end i Danmark. Men vi kan se frem til en kraftig markedsføringskampagne fra selskabet i samarbejde med teleselskaberne.
»I Danmark begynder vi TV-kampagner sammen med teleselskabet Orange her i første kvartal, som bliver begyndelsen på en voldsom optrapning i andet kvartal,« siger Allen Burnes til Berlingske.
Motorola har kæmpet med dårlig levering, som selskabet nu selv mener at have fået bugt med, og nåede pæne salgstal i slutningen af 2003. Selskabet har forhandleraftaler med Orange, Sonofon og Telia og har også indledt dialog med TDC.