Booking af flyrejser på internettet har for alvor vækket brugernes interesse. De europæiske rejsesider har mere end fordoblet deres kundekreds i det sidste års tid, og er ifølge Jupiter MMXi godt 20 milliarder EU værd. I toppen af listen over de mest besøgte rejsesites i England er lastminutes.com, som henvender sig til de impulsive, der køber undertøjet i lufthavnen. Af andre populære rejsesites kan nævnes expedia.co.uk, easyjet.com og go-fly.com.
Indenfor onlinebooking af flybilletter styres det europæiske marked af England, men Spanien er ved at komme godt med i konkurrencen om de rejselystne forbrugere. De spanske rejsesites har opnået en stigning i antallet af besøgende på 75 procent inden for de sidste tolv måneder.
Kundeservicen skal forbedres
Undersøgelsen fra Jupiter MMXi viser dog, at selvom forbrugerne i et stigende omfang booker deres flybilletter over nettet, er servicen på mange sites stadig meget mangelfuld. At booke en ferierejse over nettet kan være så kompliceret, at der er hurtigere for forbrugeren at benytte sig af et fysisk rejsebureau. Det resulterer i, at onlinebooking fortrinsvist bliver brugt af forretningsfolk og ikke private folk, der skal på ferie. En forbedring af servicen vil således få flere familier til at bruge rejsesiderne til mere end blot som informationskilde om de forskellige destinationer.