Queue-IT hedder et mindre it-startupfirma, der sidste år blev kåret som et af Danmarks 10 mest lovende it-virksomehder i ComONs Tech Guld konkurrence. Selskabet er godt i gang med at skaffe sig kunder, og en af de første, Billetlugen, har i dag bekræftet, at Queue-IT rent faktisk kan leve op til løfterne.
Queue-IT lover stop for server-overload sit it-værktøj: Et virtuelt, cloudbaseret kø-system, som skal gøre websites i stand til at tackle selv sky-høje spids-belastninger.
Netop Billetlugen har tidligere kæmpet adskellige forgæves kampe for at holde sig i luften, når der blev åbnet for salget af billetter til diverse pop-koncerter og fodbold-kampe.
Da Billetlugen i dag åbende for billetsalget til Champions League-opgøret mellem FCK og Chelsea, forblev lugen åben trods massivt pres fra hurtigttastende FCK-fans.
Da klokken var 12:30 var samtlige billetter væk. Det havde taget en halv time at få udsolgt, fortæller Billetlugens direktør Jeppe M. Jensen:
”Vi følger den teknologiske udvikling og har i flere omgange opgraderet vores IT-platform for at tilbyde den bedst mulige oplevelse for brugerne, også når der sælges billetter til meget populære begivenheder som den i dag. Med løsningen fra Queue-IT har vi nu forbedret vores kundeservice endnu mere, fordi vi løbende kan informere de ventende om status,” fortæller han.
Queue-IT fik sin første ilddåb på det engelske marked i 2010, da rejsearrangøren Varsity Trip med succes gennemførte salget af billetter til et af verdens største skisportsarrangementer. Køberne er studerende på universiteterne i Oxford og Cambridge, og historisk set har en massiv købelyst fået billetbestillingen til at gå ned. I 2010 forløb salget uden problemer.
Læs mere om Queue-IT og Tech Guld.