Dagene hvor der skulle stå Mayland på en kalender, og den skulle ligge i tasken er for længst forbi. I stedet rykker folk i stigende grad deres aftaler ind på nettet, hvor der bliver udkæmpet en hård kamp om brugernes gunst.
Det amerikanske it-magasin TechCrunch har kigget nærmere på de største spillere på markedet, og her markerer specielt én kalender sig med en stigende popularitet. Siden Googles kalender blev lanceret i april, er det kun gået opad for søgegigantens kalender-fremstød.
På de otte måneder har kalenderen opnået 0,0043 procent af de amerikanske besøg. Dermed har de overhalet Microsofts MSN-kalender, som er faldet fra en markedsandel på 0,0062 procent til 0,004 procent.
Størst på kalendermarkedet er dog stadig Yahoo-kalenderen, som får 0,0051 procent af klikkene i USA. Ved lanceringen af Googles kalender var den dog oppe på hele 0,079 procent, så det er gået kraftigt tilbage for Yahoo på de otte måneder.