DMI.DK fik med over 125.000 besøgende det højeste besøgstal siden Nielsen//NetRatings startede målingerne for 1 år siden.
Det var især 7 døgnsudsigten som havde interesse, hvilket ifølge Nielsen//NetRatings formentlig skyldes det relativt kolde vejr som første del af juni måned bød på. Dette er tæt på en fordobling af DMI's besøgstal fra februar, hvor en mindre snestorm gav et spring i interessen for vejrprognoser.
"Vi har altid interesseret os for vejret i Danmark, og med nettet kan man løbende holde sig orienteret om de nyeste prognoser. Samtidigt giver nettet unikke muligheder for at holde sig orienteret om mere specielle prognoser såsom sejlervejr, badevandstemperaturer og lynnedslag. Og netop evnen til at kombineret de brede tendenser med mere nicheorienterede informationer er nettets ubetingede styrke", siger Simon Svegaard, salgs- og marketingdirektør i ACNielsen eRatings.com og ansvarlig for Nielsen//NetRatings.
Derudover har udbydere af rejse-relaterede informationer haft en kraftig vækst i juni måned. Det gælder ikke blot charter-selskabernes domæner, men også domæner som Shell's Geostar rutefinder, FDM's hjemmeside og DSB's ruteplan. Flere end 425.000 danskere har således besøgt én af ovenstående domæner fra hjemmet i juni måned.
"Vi ser, at flere og flere benytter internettet til at indhente en bred vifte af informationer om det valgte interesseområde. Det er lige fra sidste-øjeblikstilbud hos charterselskaberne over ruteplanlægning af bilferien til en oversigt over, hvordan man kommer med tog og bus", tilføjer Simon Svegaard.