Den norske ERP-koncern Mamut har stukket snablen godt og grundigt i det danske marked. Omsætningen i første kvartal steg med 23 procent sammmenlignet med sidste år. Dog blev driftsresultatet på 3 millioner kroner en smule mindre end det foregående år.
»Vi oplever betydelig fremgang i samtlige tre forretningsområder. Specielt er vi godt tilfreds med en omsætningsstigning og driftsmargin på over 20 procent i Skandinavien. Dermed har vi et godt fundament for videre ekspansion,« siger Eilert Hanoa, der er administrerende direktør i Mamut.
Mamut lancerede for få uger siden Mamut online survey til små virksomheder, og virksomheden har en række nye produkter på vej, der vil blive lanceret i de kommende kvartaler. Blandt løsningerne, som introduceres, er Mamut Business Network, Mamut Teamwork, og Mamut StartUp.
Dermed holder Mamut en kurs præget af store investeringer og en langtsigtede strategi. 2005 blev Mamut Open Services lanceret, som en udvidelse af Mamuts eksisterende produktportefølje rettet mod SMB- og privatmarkedet.
»Vi arbejder langsigtet med at bygge stærke partnerskaber med lokal forankring i samtlige markeder. Gennem stærke partnere kan stadig flere brugere få adgang til vores komplette og brugervenlige løsninger så de kan forenkle deres hverdag,« udtaler Eilert Hanoa.