Danskerne virker umættelige, når det angår nyt radio- og tv-udstyr. Salget af forbrugerelektronik nåede i 2003 op på 5 millioner apparater, hvilket er 10 gange så meget som sidste år. Det fremgår af en ny opgørelse fra Brancheforeningen ForbrugerElektronik (BFE), der peger på, at det er de digitale produkter, der trækker læsset.
Det samlede salg inden for radio/tv-området havde en værdi på 5,6 milliarder kroner i 2003, og det er en stigning på otte procent i forhold til 2002, der også var et rekordår. Ser man på hele markedet for forbrugerelektronik - inklusiv eksempelvis pc'er, digitalkameraer, dvd'er og lignende - var salget i 2003 på 12 milliarder kroner, en stigning på 600 millioner i forhold til året før. De mange tilbudskampagner fik prisen pr. enhed til at falde, men fik samtidig forbrugernes efterspørgsel på produkterne til at stige.
Med udsigt til begivenheder som kongeligt bryllup, OL og EM i fodbold, forventer branchen et år, hvor bredformat-tv og fladskærms-tv bliver det mest efterspurgte.
Da afgiften på blanke cd'er først blev sat ned i december 2003, kan man ikke se en mærkbar effekt på tallene for årets salg, men BFE peger på, at afgiften på blanke dvd-skiver vil sende handel med dvd'er videre til udlandet, sådan som det ifølge BFE var tilfældet med cd'er før politikerne nedsatte afgiften på det medie.