Joost høster store annoncører

Joost skal tjene penge på at reklamere for store firmaer som Hewlett-Packard, Intel, Motorola, Nestlé og General Motors.

Online tv-leverandøren Joost har udvidet forretningen på indtægtssiden med omkring 30 nye annoncører, herunder en række store selskaber som HP og Nestlé.

Mens Joost allerede har aftaler om at vise materiale fra blandt andre Viacom og National Geographic på plads, er der nu også ved at komme aftaler på plads omkring reklamer, der skal finansiere forretningen.

30 selskaber har indgået tre-måneders kontrakter med Joost. Blandt de første er Purina-afdelingen af Nestlé, Hewlett-Packard, Intel, Motorola, Opel og Vauxhall afdelingerne under General Motors, Taco Bell, Lions Gate Entertainment og den amerikanske hær.

Nick Loria, vice-præsident for Joosts globale annoncering, afviste at sige, hvor meget deres annoncører betalte ifølge aftalen. Men netavisen International Herald Tribue vurderer, at det koster 50.000 dollar (cirka 275.000 kroner) at reklamere i USA og det dobbelte, omkring 550.000 kroner, at købe global reklameplads på Joost.

Joost vil ifølge Loria vise maksimalt tre minutters reklame per times udsendelse, men vil justere længden på baggrund af feedback fra brugerne.

Som de øvrige annoncører nævner netavisen clickz.com foruden Procter & Gamble, Nike og Visa også Electronic Arts, Kraft og Microsoft i USA og IBM, L'Oréal Paris og Nokia N-series i Europa. Samtidig skal Coca-Cola og Intel have indgået globale aftaler. Netavisen digi.no nævner Microsoft, Sony, United Airlines og Unilever blandt annoncørerne.

Joost er baseret på peer-to-peer teknologi og udviklet af svenske Niklas Zennström og danske Janus Friis, der også stod bag både KaZaa og Skype.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere