Ifølge en pressemeddelelse skal den nye servicedivision have fokus på end-to-end platformløsninger, medens high-volume produktydelser fortsat vil blive leveret af partnere.
Blandt dedikerede Fujitsu Siemens-forhandlere er der tilfredshed med det nye skridt:
»Det betyder mere klare og rene linjer. Tidligere kunne man havne i den situation, at man som forhandler stod tilbage med aben hvis producenten og den eksterne serviceleverandør ikke kunne blive enige om at sende en tekniker ud. Ikke at det har været et stort problem, men det er nu meget rart at den situation ikke længere kan opstå,« siger Erik Hedegaard fra forhandlerhuset Minisoft i Silkeborg.
Ikke overraskende er der internt i Fujitsu Siemens-koncernen høje forventninger til den nye service-satsning.
»Vi forventer at se en positiv effekt af det kunde- og produkt-kendskab, som den nye division vil give os - et kendskab, som vil blive brugt i udviklingen af produkter og løsninger. Det er vores mål at gøre den nye servicedivision profitabel i løbet af et år,« siger Fujitsu Siemens Computers CEO Bernd Bischoff.