Amazon.com har indkaldt til et pressemøde i New York den 9. februar og alt tyder på, at firmaets stifter og direktør Jeff Bezos vil præsentere en ny version af Kindle. Den mobile enhed til e-bøger har hurtigt opnået en enorm popularitet i USA - ikke mindst efter den populære talkshow-vært Oprah Winfrey omtalte den på tv.
Men Kindle er nærmest blevet kvalt i sin egen succes. For Amazon har slet ikke været i stand til at følge med efterspørgsel og den har været udsolgt i flere måneder. På Amazons egen Kindle-side er der oplyst en leveringstid på 11-13 uger - dette blev dog ændret til 4-6 uger i denne uge.
Og det tyder på, at de kunder, som har bestilt Kindle i de sidste måneder, får leveret den nye version 2.0, ikke den gamle udgave.
Amazons leveringsproblemer har også gjort det fuldstændig utopisk at lancere enheden udenfor USA, så længe det end ikke er muligt at følge med efterspørgslen på hjemmemarkedet. Kindle er desuden tæt koblet til et særligt mobilnet, Whispernet, som kun findes i USA.
Det store spørgsmål er nu, hvordan den nye Kindle adskiller sig fra den første version af produktet. På denne side findes en række billeder, som angiveligt viser den nye enhed. Der er runde knapper i stedet for de firkantede i den første version og mindre knapper på siden.
Men den største forandring ligger inde i enheden, hvor Amazon angiveligt har indbygget en ny Broadcast-grafikchip fra Epson og E-Ink. Den skulle blandt andet sørge for hurtigere opdatering af skærmens indhold når man zoomer, søger eller bruger andre af de interaktive funktioner i Kindle.