Software-producenten SAS Institutes danske afdeling blev i 2003 hæmmet af et tilbageholdende erhvervsklima, der har holdt igen på investeringerne. Det resulterede i et svagt fald i omsætningen fra 346,5 millioner kroner i 2002 til 343,80 millioner i 2003. Overskuddet i 2003 blev på 8,6 millioner kroner mod 1,3 millioner kroner sidste år.
»Vi har ikke mistet salg til nogen, men danske virksomheder har haft fokus på bundlinjen og holdt igen på investeringerne«, siger marketingdirektør Jim Nielsen fra SAS Institute til Erhvervsbladet.
Ifølge Erhvervsbladet er SAS Institutes ambitioner for næste år en vækst på 15 procent i omsætningen og et resultat på niveau med 2003. SAS Institute fik 19 nye kunder i Danmark i 2003.
På verdensplan omsatte SAS Institute for 1,34 milliarder dollars (ca. 7,88 milliarder kroner) sidste år, hvilket er en stigning på 13,5 procent i forhold til 2002.