Med en investering på over 4 millioner kr. i udviklingen af CD-ROM spillet "Quiz Academy" er det lykkedes Køge-firmaet Ivanoff Interactive at skabe et quiz-program med internationalt potentiale. Dele af programmet er med stor succes præsenteret på internationale udstillinger i USA og England, fortæller firmaet. Nu er programmet færdigt og udsendes i løbet af få dage på det danske marked. Det sker samtidig med, at selskabet har fået flere interessante henvendelser fra TV-producenter, der ønsker at anvende Quiz Academy-konceptet i kommende TV-produktioner.
Quiz Academy er et af de første CD-ROM spil, som ikke er udviklet til en helt speciel målgruppe. Ivanoff Interactive fortæller, at spillet kan underholde alle, uanset om de er 7 eller 100 år.
Spillet er bygget op som et TV-show, hvor værten Virgil hele tiden følger med og kommenterer den enkelte spillers indsats. Quiz Academy indeholder over 5.200 spørgsmål i fire forskellige sværhedsgrader fra børn, teenager, voksen til professor.
Spillets hjemmeside findes på www.quizacademy.dk.