Ofir forsøger at finde nye muligheder for indtjening efter et år med et underskud på 20 millioner kroner. Derfor vil internet-koncernen især tilbyde nye og udvidede services med brugerbetaling. Det vil specielt dreje sig om services inden for Ofir's tjenester for chat, mail, spil og lignende.
»Der er en tendens til, at forbrugerne er blevet villige til at betale for ekstra services på mobil- og online-services. Det vil vi derfor satse på at tilbyde dem,« siger Ofir's administrerende direktør, Jørgen Wittenkamp til ComOn.
Det vil stadig være gratis at bruge mange af basis-tjenesterne hos Ofir - f.eks. vil job-portalen stadig være gratis at bruge for jobsøgere.
Øget salg af banner-annoncer er et andet område, hvor Ofir satser på vækst. Her har firmaet især et godt øje til de markedsandele, Yahoo havde i Danmark indtil lukningen i januar i år.
»Nu hvor Yahoo ikke længere er til stede i Danmark, er der plads til at andre kan vokse. De markedsandele regner vi med at tage en god del af,« siger Jørgen Wittenkamp.
Ofir-koncernen havde en vækst i omsætningen på 60 procent i 2003, og forventer at væksten vil fortsætte i dette år. Hvornår Ofir vil give overskud, kan Jørgen Wittenkamp ikke sige noget om. Han udtaler dog, at han håber, det vil ske inden for kort tid.