Johnny Laursen bankede et lille medieimperie op med Bilbasen og forlaget Benjamin, hvor drengerøvsbladet M! og Bilmagasinet var flagskibene. Efter frasalg til Bonnier og Karsten Ree er Laursen blevet mangemillionær og klar til at starte på nye eventyr.
Det seneste er opkøbet af internetportalen Bazoom.dk.
Laursen har sammen med den tidligere direktør for Benjamin Medier, Jan Lehrmann, og Kenneth Andersen, der var direktør for Bilbasen og Ebay Motors, købt 75 procent af community-gruppen. Det skriver Mediawatch.dk. En af stifterne, Ramin Karampour, forbliver ejer af 25 procent af aktierne.
Bazoom.dk er på kort tid stormet ind i toppen blandt de mest velbesøgte danske hjemmesider.
Bazoom.dk består af en masse forskellige nichesider. Blandt de meget populære er Bilgalleri.dk og Hestegalleri.dk, men andre hjemnesider er for eksempel gallerisider med babyer, gnavere og fjernstyrede biler. Ifølge FDIM, der opgør trafikken på hovedparten af de danske hjemmesider, havde Bazoom til sammen over en halv million brugere og næsten 100 millioner sidehenvisninger i april i år. Det er en placering som den 18. mest besøgte side i Danmark.
De tre nye ejere håber at kunne løfte Bazooms danske vækst videre ud i verden og internationalisere konceptet.
Ud over sit aktuelle opkøb har Johnny Laursen også prøvet kræfter med bilimport (Ferrari og Maserati) og ejendomsinvestering. Laursens holdingselskab Benjamin Capital havde i 2009 (det seneste regnskab) en egenkapital på over 700 millioner kroner.