Bannerreklamer har positiv indflydelse

Hvis du helt ignorerer bannerreklamerne på nettet, så er det okay, da du alligevel får en positiv opfattelse af produktet, siger ny research.

Selv om de fleste helt ignorerer bannerreklamerne på diverse websites, så efterlader de alligevel et godt indtryk. Det fastslår juni-nummeret af det amerikanske forbrugertidsskrift "Journal of Consumer Research".

Den nye research slår fast, at man ved at se en bannerreklame gentagende gange får en positiv opfattelse af produktet, også selv om man ikke klikker på reklamen.

Det viser sig dog også, at en kritisk genovervejelse kan få den positive vurdering til at forsvinde fuldstændigt.

Den nye research er baseret på et forsøg, hvor en gruppe studerende blev sat til at læse et essay fordelt på flere websider med den forudsætning, at de bagefter ville blive spurgt om indholdet. I stedet blev de spurgt om bannerreklamerne for et fiktivt produkt opfundet til lejligheden. De forskellige grupper af studerende i testen blev udsat for reklameringen et varierende antal gange.

De studerende blev derefter delt i grupper, der skulle give henholdsvis positive og negative indtryk af det fiktive produkt.

De positive studerende svarede med stigende begejstring jo flere bannerreklamer for produktet, de havde været udsat for.

Blandt kritikerne havde antallet af gange, de havde set bannerreklamen, derimod ingen indflydelse på deres holdning.

Der er dog også dårligt nyt for sælgere af bannerreklamerne. Undersøgelsen viste nemlig også, at den positive oplevelse forsvinder med det samme, hvis den drages i tvivl. Også selv om argumentet for tvivlen er helt forkert.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere