V2tel er en lille dansk IP-udbyder med store ambitioner. Selskabet udbyder nu IP-telefoni til næsten 5.000 kunder i erhvervslivet men har et mål om 25.000 ved udgangen af 2006.
Endnu er V2tel en ret ukendt spiller på telemarkedet. Men selskabet har de bedste muligheder i kampen. For i inderkredsen sidder folk med erfaringer fra store teleselskaber som Cybercity og Telmore. Ifølge direktør Jørgen Weber, for øvrigt tidligere administrerende direktør i TDC Mobil, er virksomheden et skridt foran, ved at have så erfarne folk i huset.
»Det er en fordel, at det er folk, det ved, hvad man har med at gøre. Det er ikke bare en drøm, der er startet hjemme i køkkenet,« siger han.
Dermed er V2tel et både realistisk og alvorligt foretagende, trods sin endnu beskedne størrelse. Og ifølge Jørgen Weber er IP-teknologien nu ved at være moden. Hvor det for et år eller to siden, var sværere at sælge, er der nu ved at være grundlag for flere kunder i forretningen. Nu sælger V2tel eksempelvis oftere en IP-løsning allerede på det første møde med en potentiel kunde.
»IP-Teknologien er anerkendt nu. Og i og med det bliver mere anerkendt, bliver det meget nemmere at sælge,« siger Jørgen Weber. Han mener også, at V2tel er mere klar nu.
»Det er sådan, at vores pipeline ser rigtig god ud nu,« siger han og tror på, at både kundepotentialet og de ansattes erfaring gør målet med 25.000 kunder realistisk.
V2tel vil som sagt femdoble kundegruppen fra de nuværende cirka 5.000 og gå ud af 2006 med 25.000 erhvervskunder. Blandt andet derfor er der netop slået fem salgsstillinger op, hvilket fordobler salgsafdelingen i det Århus-baserede IP-selskab.
V2tel blev stiftet i 2003 af blandt andet Michael Moesgaard Andersen, en af ophavsmændene til CBB Mobil. Marketingschefen er Peder van der Schaft, med til at starte Telmore. Salgsdirektør er Mikkel Vibits, tidligere Teleringen, og udviklingsdirektøren er Jon Bruel, forhenværende direktør i New Zealandske MITEL Telecommunications.