Artikel top billede

Sådan gør du krav på dit Facebook-place

Se her, hvordan du får kunderne til at tjekke ind hos din biks på Facebook.

Vil du gerne have mere opmærksomhed om din virksomhed på Facebook, kan det være en idé at oprette den som et place.

Det giver mulighed for, at dine kunder kan tjekke ind via Facebook-app'en på deres smartphone, når de besøger din biks.

Når de gør det, bliver det synligt for alle kundens Facebook-venner, at vedkommende netop har været på besøg hos dig - og det kan være med til at udbrede kendskabet til din butik.

Og når Facebook på et tidspunkt lancerer Facebook Deals i Danmark, som allerede findes i vores nabolande, vil det også være let for at dig at give rabatter og særlige tilbud til loyale kunder, der ofte tjekker ind i din butik via Facebook Places.

Men hvordan kommer du så i gang med at bruge Facebook Places?

Det første, du skal gøre, er at oprette et place eller tage kontrollen over din forretning på Facebook, hvis den allerede er oprettet som et place.


Sådan gør du

Først skal du finde din virksomhed på Facebook. Det gør du ved at logge ind på Facebook og herefter gå op i søgefeltet og indtaste navnet på din virksomhed. 

Med stor sandsynlighed findes din virksomhed allerede som et place på Facebook. 

Da Facebook Places blev lanceret i Danmark, var en lang række virksomheder lagt ind allerede ved opstarten, men nogle af dine kunder kan også have oprettet et place i din virksomheds navn. 

I begge tilfælde har du mulighed for at tage ejerskab over placet. Du skal blot bevise, at du er indehaver af virksomheden.

Det gør du ved at klikke på linket "Er det din forretning". Du finder linket ude i venstre side på sin virksomheds Facebook Place. 

Upload et bevis

Herefter sætter du kryds i feltet, hvor du bekræfter, at du er en officiel repræsentant for din virksomhed. 

Facebook vil nu bede dig om enten at oplyse din officielle virksomheds-mail eller uploade et officielt dokument, der bekræfter, at du er indehaveren

Din sag vil straks blive behandlet af Facebook, men du må dog forvente, at der kan gå nogle dage, før du populært sagt får overdraget nøglen til dit Facebook Place. 

Sådan opretter du et place

Kan du ikke finde din virksomhed på Facebook Places, skal du selv oprette den. Det er ganske enkelt. 

Først åbner du Facebook-applikationen på smartphone. 

Du bruger gps'en i din telefon til at registrere dit place, derfor skal du bruge din smartphone, og du skal også befinde dig på stedet, hvor din virksomheden ligger. 

Herefter går du ind i menupunktet "places" og vælger "check in". 

Her skriver du navnet på din virksomhed. Hvis virksomheden findes som et place i forvejen, dukker den op på listen. Hvis den ikke findes, foreslår Facebook, at du kan tillføje den. 

Klik på "Add [din virksomheds navn]". Du kan nu udfylde navnet mere præcist og tilføje en beskrivelse, hvis du vil det. 

Når du er færdig, klikker du på "add" i højre hjørne.

Læs også:
Ny Facebook-knap røber dine overspringshandlinger
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Fræk iværksætter: Jeg har 130.000 fans på Facebook




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere