Efter at have lanceret en test-version af en redesignet mail-service tilbage i oktober sidste år opfordrer Yahoo nu sine 284 millioner brugere til at opgradere til den nye mail-service.
Den redesignede service integrerer sociale netværk som Facebook og Twitter. Det betyder, at Yahoo-brugere kan opdatere deres Facebook inde fra Yahoo-mail, ligesom de kan se og dele opdateringer fra Twitter samt Facebook.
Yahoo-Brugerne har også mulighed for at chatte med Facebook-, Windows Live- og Yahoo Messenger-kontakter inde fra Yahoo Mail.
Baggrunden for at integrere sociale netværk er at få Yahoo-brugerne til at blive længere på websitet. Det gennemsnitlige antal brugte minutter per bruger på Yahoos sider faldt fra 336,4 minutter i januar 2009 til 247,9 minutter i april 2010.
Dermed slutter Yahoo sig til den seneste trend med at inddrage sociale netværk i eksisterende mailprogrammer. Det handler om at få brugerne til at anvende de sociale netværk fra mail-programmet, i stedet for at brugerne forlader mail-programmet for at dyrke deres sociale netværk.
Outlook hiver også sociale netværk ind
Det er ikke lang tid siden, at Outlook-tillægsproduktet Xobni gav mulighed for at trække på Facebook og Twitter-data, ligesom Xobni lancerede en app store, der giver mulighed for at trække på Evernote og Dropbox inde fra Outlook.