Læs også:
Sådan fungerer Microsofts Office 365 i skyen
Microsofts BPOS-kunder ramt af stort sikkerhedshul
Cloud computing: Sådan fungerer det
Kunder, der er koblet op til Microsofts BPOS, har oplevet problemer med mailen i de seneste dage.
Det bekræfter Microsoft nu i et blogindlæg, skrevet af Dave Thompson, Corporate Vice-President for Microsoft Online Services.
"...i de seneste dage har vi ikke tilfredstillet vores kunders behov. Tirsdag og i dag (torsdag, red.) oplevede vi tre separate problemer, der havde betydning for vores kunder, der serviceres fra vores amerikanske datacenter," skriver han.
BPOS (Business Productivity Online Suite) er Microsofts online-versioner af produkterne Exchange, SharePoint, Office Communications og Office Live Meeting.
Det er den hostede Exchange-løsning, der har været problemer med.
Her er forklaringen
Tirsdag opstod der ifølge Microsoft et problem med en af kerne-komponenterne i Exchange-infrastrukturen, hvilket betød at mail-trafikken ikke blev håndteret korrekt.
"Resultatet var en ophobning af e-mails," skriver Microsoft. "Forsinkelserne, som kunder oplevede, varrierede mellem seks og ni timer."
Torsdag var den så gal igen. Her oplevede kunderne to gange problemer, der resulterede i forsinkelser på henholdsvis 45 minutter og 3 timer.
Ifølge Microsoft var der på et tidspunkt 1,5 millioner beskeder, der ventede på at blive afleveret.
Microsoft udnskylder
"Vi er klar over, at e-mail er en kritisk del af jeres forretningskommunikation, og mit hold og jeg anerkender fuldt ud vores ansvar som jeres partner og service-leverandør," undskylder Dave Thomsen i sit blogindlæg.
BPOS, der blandt andet inkluderer Exchange Online og SharePoint, er ved at blive afløst af det nye Office 365.
Ifølge Microsoft er det dog kun BPOS-løsningen, der har været ramt af problemer.
Læs også:
Sådan fungerer Microsofts Office 365 i skyen