Artikel top billede

Microsofts Exchange Online ramt af store problemer

Microsofts Exchange Online har i flere dage kæmpet med en ophobning af e-mails og timelange forsinkelser for kunderne. Nu kommer Microsoft med forklaringen.

Læs også:
Sådan fungerer Microsofts Office 365 i skyen

Microsofts BPOS-kunder ramt af stort sikkerhedshul

Cloud computing: Sådan fungerer det

Kunder, der er koblet op til Microsofts BPOS, har oplevet problemer med mailen i de seneste dage.

Det bekræfter Microsoft nu i et blogindlæg, skrevet af Dave Thompson, Corporate Vice-President for Microsoft Online Services.

"...i de seneste dage har vi ikke tilfredstillet vores kunders behov. Tirsdag og i dag (torsdag, red.) oplevede vi tre separate problemer, der havde betydning for vores kunder, der serviceres fra vores amerikanske datacenter," skriver han.

BPOS (Business Productivity Online Suite) er Microsofts online-versioner af produkterne Exchange, SharePoint, Office Communications og Office Live Meeting.

Det er den hostede Exchange-løsning, der har været problemer med.

Her er forklaringen

Tirsdag opstod der ifølge Microsoft et problem med en af kerne-komponenterne i Exchange-infrastrukturen, hvilket betød at mail-trafikken ikke blev håndteret korrekt.

"Resultatet var en ophobning af e-mails," skriver Microsoft. "Forsinkelserne, som kunder oplevede, varrierede mellem seks og ni timer."

Torsdag var den så gal igen. Her oplevede kunderne to gange problemer, der resulterede i forsinkelser på henholdsvis 45 minutter og 3 timer.

Ifølge Microsoft var der på et tidspunkt 1,5 millioner beskeder, der ventede på at blive afleveret.

Microsoft udnskylder

"Vi er klar over, at e-mail er en kritisk del af jeres forretningskommunikation, og mit hold og jeg anerkender fuldt ud vores ansvar som jeres partner og service-leverandør," undskylder Dave Thomsen i sit blogindlæg.

BPOS, der blandt andet inkluderer Exchange Online og SharePoint, er ved at blive afløst af det nye Office 365.

Ifølge Microsoft er det dog kun BPOS-løsningen, der har været ramt af problemer.

Læs også:
Sådan fungerer Microsofts Office 365 i skyen

Microsofts BPOS-kunder ramt af stort sikkerhedshul

Cloud computing: Sådan fungerer det




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere