Artikel top billede

CSC-konflikt lammer data-levering til over 400 kunder

CSC har på grund af arbejdskonflikten i virksomheden ikke kunnet levere vigtige data til over 400 kunder.

Normalt modtager lidt over 400 offentlige myndigheder og private virksomheder data-udtræk fra CPR-registret alle hverdagsaftener.

Men de data har de mange kunder måttet kigge forgæves efter i dagevis.

Det er den konfliktramte virksomhed CSC, der står for den daglige leverance, som blandt andet skal sikre, at myndigheder og virksomheder har opdaterede adresse- og nummeroplysninger på borgere og kunder.

De centrale data har hverken været leveret 26. eller 27. april.

På grund af påsken betyder det, at oplysningerne ikke er blevet opdateret siden onsdag den 20. april.

På grund af konflikten

Konflikten mellem CSC og fagforeningen Prosa er direkte skyld i den manglende leverance.

"Det er på grund af konflikten, at der er problemer med de to dage," bekræfter kontorchef Carsten Grage fra CPR-kontoret overfor Computerworld.

Det er CPR-kontoret, der som offentlig myndighed administrerer det centrale personregister i Danmark.

Kontorchefen er af CSC blevet meddelt, at de normalt daglige leverancer vil køre igen fra torsdag aften.

"De foreløbige meldinger er, at produktionen fra i går (onsdag, red.) kan afvikles i eftermiddag, og at der er normal produktion i aften," fortæller Carsten Grage.

Ikke det eneste problem

Ud over de nuværende problemer med CPR-dataene er der også sket et svigt fra CSC med leverancen af et nyt system til CPR-kontoret, som Computerworld tidligere har beskrevet.

CSC har fået en frist indtil midten af i næste uge til at levere systemet, der ligeledes er forsinket på grund af konflikten.

Lever CSC ikke op til tidsfristen, kan CPR-kontoret opsige aftalen, men indtil videre er der ikke sket det store fra CSC's side. 

"Der er ikke noget nyt i den sag," fastslår Carsten Grage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren