Læs også: CSC-kunde til CSC: I har 10 dage til at levere
Konflikten hos CSC giver nu problemer med Skats ind- og udbetalingssytemer.
"Arbejdsnedlæggelsen hos Skats it-leverandør CSC kan betyde at virksomhederne muligvis kan komme til at opleve problemer med for eksempel at indbetale via PBS og få udbetalt deres tilgodehavende fra Skat," skriver Skat i en pressemeddelelse.
Skat skriver i pressemeddelelsen, at problemerne skyldes arbejdsnedlæggelsen blandt CSCs kundeservicemedarbejdere.
Da Skat blev opmærksom på problemet, tog de kontakt til CSC for at få at vide, hvornår problemerne ville være løst. Men CSC har ikke kunne give svar på dette.
"Vi har søgt at få en garanti for, hvornår borgere og virksomheder kan gennemføre deres betalinger og få udbetalt eventuelle tilgodehavender. Det har CSC ikke kunne give her fredag eftermiddag," siger departementschef Peter Loft fra Skatteministeriet i pressemeddelelsen og fortsætter:
"Skat har over for CSC pointeret, at vi finder denne situation aldeles utilfredsstillende. Vi har også gjort det klart for CSC, at såfremt problemet får økonomiske konsekvenser, vil disse i videst muligt omfang blive pålagt CSC,"
Skat meddeler, at overførslerne og udbetalinger vil blive gennemført, så snart systemerne kører igen.
CSC forklarer mandag, at de arbejder sammen med Skat om at finde en løsning.
"I samme øjeblik CSC blev opmærksomme på dette (problemer med systemerne, red.), har vi i tæt dialog med Skat igangsat arbejdet på at udbedre problemerne. Vi forventer at være tilbage til normal drift i dag mandag. Vi beklager meget de gener, det har medført for Skat og deres kunder.", siger Kai Dahl-Jensen, Acting Director, Public Vertical Nordic i CSC i en mail.
Konflikten har også ramt en anden af CSC store kunder CPR-registret, der i fredags meddelte, at de nu giver CSC 10 dage til at levere et ny udviklingsprojekt, der er blevet forsinket.
Det kan du læse mere om her: CSC-kunde til CSC: I har 10 dage til at levere