Artikel top billede

Sådan giver du Office et personligt udseende

Det er nemt at tilpasse alle Office-programmer, så de passer perfekt til dine arbejdsprocesser. Se her hvordan du gør.

Sådan giver du Office et personligt udseende

De færreste er sikkert klar over, at man kan tilpasse Båndet i alle programmerne i Office 2010 - og at det rent faktisk er utroligt nemt at gøre det.

Det kan gøres direkte fra programindstillingerne i de enkelte programmer, og du behøver hverken at kunne skrive makroer eller vide en masse om Microsoft Office for at kunne gøre det.

Lad Office understøtte dine arbejdsprocesser

Men hvad kan du så bruge det til? Jo, selvfølgelig kan du flytte lidt rundt på funktioner og faner i Båndet, hvis rækkefølgen og placeringen ikke lige passer dig.

Så hvis du synes, at en funktionsgruppe hører til et andet sted på en fane, eller at knapperne kommer i en forkert rækkefølge i forhold til, hvad du mener er rigtigt, kan du flytte dem rundt på fanen eller til en anden fane.

Men spørger du os, er den største styrke ved at kunne tilpasse Båndet, at du kan bygge dine egne faner, der understøtter dine egne arbejdsprocesser.

På den måde kan du samle knapper til funktioner, der måske ligger på hver sin fane i Båndet - og du kan arrangere dem, i den rækkefølge du skal bruge dem i. 

Dermed er du sikker på, at du altid udfører arbejdsprocessen på samme måde.

Se på næste side, hvordan du gør.

Sådan gør du

Sådan tilpasser du Båndet

Du tilpasser Båndet ved hjælp af programindstillingerne i de enkelte programmer i Microsoft Office.
 
1. Åbn programindstillingerne
Klik på Filer-knappen | Indstillinger. Så åbnes Programindstillinger-dialogboksen. Klik på Tilpas båndet i navigationsrudens til venstre i dialogboksen. Så åbnes Tilpas Båndet-værktøjet i ruden til højre.

2. Indsæt en ny fane

Markér den fane i Tilpas båndet-listen til højre, du vil indsætte en ny fane efter og klik på Ny fane-knappen lige under listen. Markér derefter den nye fane og klik på Omdøb-knappen og giv den nye fane et sigende navn.

3. Opret en ny gruppe

Som standard oprettes der automatisk en ny gruppe på hver ny fane, du opretter. Du kan indsætte flere grupper ved at klikke på Ny gruppe-knappen. Omdøb gruppen ved at markere den og klikke på Omdøb-knappen, vælg et ikon til gruppen og giv den  et beskrivende navn.

4. Vælg funktioner

Når du skal føje nye funktioner til grupperne på din fane, vælger du først Alle faner i Vælg kommandoer fra-feltet øverst til venstre. Så vises kommandoerne fra de eksisterende faner, så du kan klikke dig frem til den funktion, du vil føje til din fane.

5. Tilføj funktioner

Når du har markeret den funktion, du ønsker at føje til din egen fane, klikker du på Tilføj-knappen. Så placeres funktionen i den gruppe og efter den funktion, du har markeret i Tilpas båndet-listen. Du kan fjerne en funktion igen ved klikke på Fjern-knappen.

6. Se resultatet med det samme

Når du har føjet alle de grupper og funktioner til din fane, som du har brug for, kan du se hvordan den tager sig ud i Båndet ved at klikke på OK-knappen. Efter et kort øjeblik opdateres Båndet med din nye fane yderst til højre eller hvor du nu har valgt at placere den.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere