Computerworld News Service: Oracle har udgivet, hvad virksomheden beskriver som en væsentlig opdatering af WebCenter 11g, der gør det muligt for kunderne at udbygge deres Oracle-applikationer.
Den opdaterede programpakke vil ifølge Oracle hjælpe virksomhedens kunder til tæt at integrere deres forretningsapplikationer med andre websites, hvilket kan gøre det lettere at skabe mashups og udbygge med sociale og kollaborative services.
Sådanne services inkluderer typisk voice- og video-konference og instant messaging. Herudover tilbyder den nye version af softwaren en iPhone-applikation, der giver adgang til indhold fra Oracle WebCenter.
Virksomheden understøtter nu også Content Management Interoperability Standard (CMIS), der gør organisationer i stand til at gøre brug af indhold fra forskellige kilder og på tværs af forskellige systemer.
"Den nye udgivelse af WebCenter leverer en platform med en moderne brugeroplevelse til store virksomheder, der samler mennesker, processer og informationer og ændrer måden, hvorpå brugerne arbejder individuelt og sammen med andre," skriver Vince Casarez, der er vice president for udvikling hos Oracle, i et blogindlæg.
Bedre personlig tilpasning
Han fremhæver, at den nye software giver mulighed for en højere grad af personlig tilpasning af websites for at forbedre brugeroplevelsen.
"Ved at udnytte den nye åbne arkitektur kan enhver information om brugeren anvendes i den personlige tilpasning. Ved at skabe scenarier, der gør brug af disse bruger-attributter fra en samlet bruger-profil, kan det samlede udtryk, brandingen, de tilgængelige services samt processer og øvrig information målrettet tilpasses enhver bruger," forklarer han.
Oversat af Thomas Bøndergaard.