Tirsdag klokken 10 ringer Søren Abildgaards mobiltelefon.
Call Me-direktøren bliver tilbudt stillingen som administrerende direktør for Telia i Danmark.
Et tilbud, han takker ja til.
Dermed afløser han Jesper Brøckner på posten som administrerende direktør for Telia Mobility Services i Danmark samt landechef.
Selv har 42-årige Søren Abildgaard ikke et klart svar på, hvorfor han er blevet udpeget som Jesper Brøckners afløser.
"Det må du spørge Håkan Dahlström (øverste for TeliaSonera-koncernens mobildivision, red.) om. Jeg er et kendt ansigt i koncernen, og det kan være, at det hænger sammen med, hvad vi har gjort med Call Me. Men jeg ved ikke, hvorfor han har valgt mig," siger Søren Abildgaard til Computerworld.
Han fortæller, at hans første opgave bliver at analysere virksomheden i detaljer.
"Vi skal finde ud af, hvor vi er gode, og hvor der er noget, vi skal lave om på. Det er det, jeg skal kaste mig over nu," forklarer han.
Fokus på image
Telias image bliver dog et af fokusområderne, siger han.
"Vi har nogle udfordringer på brand og image, som vi skal kigge på."
Han ønsker ikke at komme med meldinger om den fremtidige strategi fra første dag, men han er indstillet på, at der venter en stor udfordring.
"Uanset om man er Henrik Poulsen hos TDC eller en ny lille spiller, så er det et benhårdt marked, hvor kunderne kræver mere og mere, og det kan de gøre med rette, når der er flere udbydere. Det handler derfor om at holde sig konkurrencedygtig og sikre, at man er det foretrukne teleselskab i de segmenter, man satser på," siger Søren Abildgaard.
Marked træder dødvande
Det danske telemarked har igennem flere år været ramt af noget nær stagnation, hvor kun mobilt bredbånd er dukket op som en vækstlomme. Derfor er det langt fra lige til at hæve omsætningen.
"Vi har to muligheder for vækst i det her marked. Den ene er, at vi sælger flere produkter til vores eksisterende kunder, og den anden mulighed er at øge kundebasen," fortæller han.
Telia solgte sidste år Stofa fra, og bredbåndsforretningen er mindre end hos konkurrenterne, TDC og Telenor. Men den ny Telia-topchef har ingen planer om at bevæge selskabet hen mod en ren mobilforretning.
"Der er ingen tvivl om, at vi skal være til stede og attraktive i de områder af markedet, hvor der er en efterspørgsel. Derfor skal vi gerne spille på hele paletten," siger Søren Abildgaard.
Han pointerer, at det i den sidste ende handler om at være mere attraktiv end konkurrenterne på nogle nøgleområder.
"Vi skal finde ud af, hvor vi skal være bedre end konkurrenterne, for vi kan ikke være bedst over hele paletten. Det kan ingen være," fortæller den nye Telia-direktør.
Søren Abildgaard har siden midnat været øverste mand for Telia i Danmark.
Læs også: Telia fyrer topchefen i Danmark