En it-direktør, der advarede SKI om juridiske fejl hos SKI, blev mødt med arrogance, fortæller han.
Den nytiltrådte SKI-direktør Signe Lynggaard Madsen vil ikke kommentere det, som hun kalder personspørgsmål i pressen:
"SKI skal naturligvis ikke være arrogant i sin dialog med kunder eller leverandører," udtaler hun i en mail sendt til Computerworld.
Hun peger på, at "som artiklen er skrevet, vil vedkommende medarbejder let kunne identificeres."
Kontakt SKI direkte
"Jeg vil ikke kommentere på personspørgsmål vedrørende SKI's konsulenter i pressen, men opfordre til at man som leverandør adresserer sin eventuelle utilfredshed med navngivne personer i SKI direkte til ledelsen frem for i pressen," siger Signe Lynggard Madsen.
"Vi er alle mennesker, og SKI's medarbejdere er og har været under stort pres i en længere periode," siger direktøren.
Du kan læse om it-direktørens oplevelser, da han kontaktede SKI direkte og advarede mod juridiske problemer, her.
Juridiske problemer, der altså blev fejet af bordet, men siden blev samme juridiske problemer brugt i forklaringen på, at udbuddet måtte gå om.
It-virksomheder i bunkevis tabte til sammen store summer, fordi mange brugte lang tid på at udarbejde materiale til ingen verdens nytte.
ITEK under Dansk Industri vurderer, at det samlede tab for it-leverandørerne, som følge af aflyste og genudbudte SKI-aftaler, løber op i et to-cifret millionbeløb.