Computerworld News Service: I sidste måned blev sløret løftet for Office 365 med stærk integration med Exchange og samarbejde med SharePoint.
Microsofts direktør for business online services marketing, Eron Kelly, afviser, at formålet med den nye cloud-programpakke er at gå i direkte konkurrence med Googles online-applikationer, men siger i et interview, at virksomheden har oplevet erhvervsbrugere gå over til Microsoft, efter de har prøvet Google Apps.
Søgegigantens applikationer mangler afgørende funktioner såsom deling af adgang, hvilket kan gøre det muligt for en bruger at lade en anden håndtere sin kalender, siger Kelly.
"Ting som deling af adgang er bare helt afgørende for denne type organisationer," siger Kelly.
"Jeg synes, at Google repræsenterer en interessant service til forbrugere. De bruger ordet enterprise og det vækker folks interesse," siger Kelly.
Microsoft har dog ifølge Kelly oplevet brugere migrere fra Notes til Googles applikationer og derfra komme til Microsoft.
Ikke overraskende afviser en repræsentant fra Google Kellys påstande.
"Sandheden er, at vores forretning accelererer og vores fastholdelse af kunder ligger faktisk på over 90 procent," fortæller talsmand for Google Andrew Kovacs.
Han siger, at der er flere virksomheder såsom Virgin America, der skifter til Google end til Microsoft.
Til forskel fra Microsofts tidligere cloud-løsning, Business Productivity Online Suite, vil Office 365 indeholde den seneste version af Exchange, SharePoint og kommunikations-serveren Lync. Derudover vil den nye cloud-løsning også indeholde den rige Office-klient og Office Web Apps.
Oversat af Thomas Bøndergaard