Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 3. marts 2006.
Computerworld har fået ny distributør. Det betyder, at de fleste læsere fremover vil modtage avisen tidligt om morgenen, leveret af det lokale avisbud, frem for langt senere på dagen med posten.
Computerworld har stoppet sit samarbejde med Post Danmark til fordel for Bladkompagniet, efter at den statslige portostøtte bortfaldt ved årsskiftet. Det udløste en ekstraregning fra Post Danmark på adskillige millioner kroner, hvilket gav anledning til at finde en ny samarbejdspartner.
- Vi er glade for at kunne vende en negativ situation til en konstruktion, som er til fordel for læserne, siger Søren Queitsch, administrerende direktør for IDG Danmark, der udgiver Computerworld.
Bladkompagniet leverer dog ikke i hele landet, så mens flertallet af læserne vil få Computerworld leveret af avisbuddet, typisk med morgenavisen, vil Post Danmark stadig tage sig af yderområderne.
- Vi forsøger at gøre skiftet smertefrit for læserne, men der kan forekomme uregelmæssigheder i en overgangsperiode. Det beder vi om forståelse for, siger Søren Queitsch.
Abonnenter, der har problemer med leveringen, kan kontakte kundeservice på telefon 77 300 330 (dog ikke i weekenden).
hjort