"Kunder, der logger på Jyske Netbank Privat med NemID, kan i øjeblikket ikke lave overførsler og betalinger. Fejlen er fundet hos DanID, og forventes løst hurtigst muligt."
Denne besked har i eftermiddag mødt brugere af NemID, som har forsøgt at lokke på deres netbank hos Jyske Bank.
Men problemet, der skyldes en fejl på den ene af DanID's NemID-servere, gælder generelt, og ikke kun for Jyske Bank-kunder.
Computerworld har netop talt med kommunikationschef hos DanID, Jette Knudsen, som oplyser, at problemet skulle være løst.
DanID har for at løse problemet flyttet al trafikken fra NemID over på én server. Det kan muligvis resultere i lidt mere ventetid for brugerne.
"Det kan få de konsekvenser, at login-tiderne bliver længere, nu da belastningen bliver større. Det holder vi øje med. Der er ikke noget, der tyder på det nu. De tal jeg lige har set, ser okay ud. Men det kan godt ske, blandt andet fordi 1. oktober er en stor dag for banktransaktioner," siger Jette Knudsen, til Computerworld.