Læs om Sten 'Nets' Axelsens domænesag med PBS.
Det er efterhånden ved at være syv år siden, at de regler, som i dag udgør grundstenen i domænenavnsloven, blev udformet.
Og der er sket meget på syv år.
"Det er helt klart, at de lovbemærkninger, der blev skrevet for seks år siden, ikke længere dækker den situation, vi er i i dag."
Sådan lød det fra formanden for Difo, der organiserer de danske .dk-domæner, Mads Bryde Andersen, efter en times debat mellem en række af Difos bestyrelsesmedlemmer, og en sal fyldt med repræsentanter fra det danske internetsamfund.
Debatten foregik under konferencen Internetdagen, som var arrangeret af Difo.
Brug for en opstrammer
Og tilsyneladende var der stor enighed om, at de nuværende regler om god domænenavnsskik har brug for en opstrammer.
Ikke mindst set i forhold til den række af opsigtsvækkende sager om domænenavnstvister, som igennem de senere år har fundet vej til domæneklagenævnet.
Senest i forbindelse med at PBS har indgivet klage mod webdesigneren Sten Axelsen, der er ejer af domænenavnet nets.dk.
Bekymrende udvikling
I den sag forventer PBS, der har skiftet navn til Nets, at Sten Axelsen opgiver domænet, på trods af at han har stået som ejer af domænet i 10 år.
"Jeg synes, det er bekymrende, at man kan registrere en virksomhed og så sætte sig i besiddelse af et domæne, som en anden person allerede har registreret, fordi vedkommende måske ikke har taget det i brug," siger Gert Jacobsen, der er direktør i ATZnet og medlem af Difos bestyrelse.
I det hele taget vækker det bekymring hos mange, at god skik reglerne i høj grad er en vurderingssag, der gør det svært for en registrant at vide, om han er på den rigtige eller forkerte side af god domænenavnsskik.
Blandt andet i forhold til den såkaldte brugspligt, hvor tidligere sager i Domæneklagenævnet har vist, at et domæne ikke opfattes som værende i brug, hvis det udelukkende benyttes til email.
Det bekymrer Blandt andet Svenne Krap, der er formand for DKUUG og medlem af Difos bestyrelse.
"Mange registrer i dag domænenavne i forbindelse med en online-identitet. Folk forventer blandt andet, at de på den måde kan få en emailadresse, de kan have for evigt," siger han.