Computerworld News Service: Oracle gør klar til en meget stor migration af de portaler, der retter sig mod kunder og teknologier, som selskabet overtog med sit køb af Sun Micrososystems.
Med de seneste erfaringer, som blandt andre Oracle og konkurrenten SAP har tildraget sig med denne type migreringer, er der altid mulighed for, at brugerne kan opleve visse vanskeligheder, før Oracle har fået udjævnet alle bump og uregelmæssigheder.
Oracle planlægger inden for de kommende uger at "færdiggøre migration af alt ikke-forældet indhold" fra websiderne developers.sun.com, java.sun.com og BigAdmin til et "fuldstændigt ny-designet og ny-udviklet Oracle Technology Network-site," hedder det.
De vil helt sikkert blive tilfredse
Migrationen vil være færddiggjort senest 18. juli, og Oracle føler sig overbevist om, at brugerne vil blive godt tilfredse med resultatet.
"Vi vil hvor det er muligt bibeholde den kendte informations-arkitektur fra Suns sites, så man nemt vil kunne finde, hvad man leder efter, hvis man er tidligere bruger af Suns sites," hedder det.
Oracle planlægger også at gøre det muligt for brugerne at navigere hurtigt frem til det indhold, som de er interesseret i - for eksempel Java-udvikling.
Dog vil Oracle ikke garantere, at alt kommer til at køre glat.
"Det er muligt, at der vil opstå lidt kanter i en periode, men vi vil arbejde målrettet på den løbende proces mod forbedringer," hedder det.
Det er sikkert klogt nok af Oracle at forsøge at imødegå Sun-brugernes forventninger. Sidste års lancering af den næste generation af My Oracle Support-portalen fik slemme tæsk på grund af log in-problemer og problemer med ydelsen.
Samme erfaringer har SAP, der fik ørerne i maskinen hos en del Business Objects-brugere i 2008 på grund af problemer med at migrere et support-site, efter SAP købte det store selskab i 2007.