Per Østergaard Jacobsen

Direktør i Efficiens og ekstern lektor på CBS

E-Mail

pja@efficiens.nu

Linkedin

Se Per's LinkedIn profil

Per Østergaard Jacobsen har siden 90'erne skrevet 14 bøger om CRM og kunderelationer mv., samt en lang række analyser om data, digitalisering og mindset.

Aktuelle bøger er:

- Kunderejsen & de ustyrlige kunder i en digital tidsalder

- CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder

- Disrupt your Mindset to Transform your Business with Big Data

Han har desuden været projektleder på en række store forskningsprojekter om bl.a. digitalisering, big data, loyalitetskoncepter og CRM
11 artikler på Computerworld

Per Østergaard Jacobsen

Den digitale transformation er præget af dårlig ledelse i massivt omfang: For den handler jo slet ikke om teknologi

Klumme: Erfaringerne siger, at den digitale transformation giver store ledelsesudfordringer.

24. januar 2022 kl. 10.31 | læs »

Disse organisatoriske mekanismer sikrer strategisk brug af big data

Klumme: Der er ret delte meninger om, hvorvidt en organisation vil have fordel af at omstille hele organisationen på samme tid eller lade det ske trinvist eller endda udenfor den eksisterende organisation.

21. januar 2022 kl. 09.55 | læs »

Fem gode råd i den digitale transformation

Klumme: Datadrevne beslutninger leder typisk til bedre beslutninger. Ledere vil enten omfavne dette faktum eller blive erstattet af andre, der gør. I sektor efter sektor vil virksomheder, der finder ud af at kombinere domæneekspertise med dataindsigt, trække fra deres konkurrenter.

17. januar 2022 kl. 09.45 | læs »

Hvad opfatter du egentlig som "big data" i din virksomhed?

Klumme: Majoriteten af virksomheder benytter stadig data i siloer i stedet for at dele dem på tværs af organisationen. Det er nok en af de største hurdler for traditionelle virksomheder, der netop ikke har data i hjertet af deres DNA.

14. januar 2022 kl. 11.20 | læs »

Så langt er vi kommet med den digitale transformation

Klumme: Data og ny teknologi er vigtige for virksomhedernes daglige arbejde.

5. januar 2022 kl. 10.00 | læs »
3

Bange chefer med teknologiangst koster vækst: Derfor har vi brug for forandrings-aggressive ledere

Klumme: Der skal aggressivitet til på ledelsesniveau, hvis nye, teknologidrevne forretningsmodeller skal sættes i værk. Frygten for at miste magt og indflydelse er en reel stopklods.

26. februar 2016 kl. 15.41 | læs »
2

CRM i tredje potens er lige rundt om hjørnet: Det kan du vente dig

Klumme: Hvis virksomhederne ellers magter at favne teknologien, bliver det meget snart meget lettere at være borger og kunde. Det er masser af juridiske og etiske spørgsmål, javel, men det handler om at begejstre og bejle til kunden.

25. februar 2016 kl. 15.01 | læs »

Brug nu den hårde lære fra CRM-hypen til open data - ellers går det bare galt igen

Klumme: At indsamle, bearbejde, dele og proaktivt anvende data og viden kan i sig selv være en udfordring, men det er essentielt i den kundeorienterede virksomhed. Det er en af lærerne fra InterConnect 2016 i Las Vegas, hvor jeg i øjeblikket befinder mig.

24. februar 2016 kl. 10.31 | læs »

Derfor er en kundestrategi så vigtig lige nu: Det kan være knald eller fald

Klumme: Uanset hvilken branche, din virksomhed tilhører, kan nye muligheder være vundet eller tabt på den første interaktion med en kunde. En kundestrategi er helt afgørende. Men ingen brancher er i sikker havn med de nye strømninger.

23. februar 2016 kl. 10.01 | læs »
4

Hvilket er det bedste CRM-system - Salesforce.com eller Microsoft?

Klumme: Mange CRM-projekter har ofte stort fokus på valg af system - her er ekspertens svar på, hvad du skal vælge til din virksomhed.

14. januar 2015 kl. 16.04 | læs »