Mikkel DeMib Svendsen

Administrerende direktør & partner, Waimea Digital

E-Mail

mikkel@waimea.dk

Twitter

@demib

Linkedin

Se Mikkel's LinkedIn profil

Jeg er direktør og medstiftende partner i Waimea Digital, hvor vi hjælper store og små virksomheder med markedsføring i søgemaskiner og sociale medier.

 

Tidligere job:

  • Kreativ Direktør og partner, deMib.com ApS (2005-2014)
  • Kreativ Direktør og partner, RedZoneGlobal ApS (2001-2014)
  • VP Marketing Technology, Marketleap (USA) (2003-2005)
  • VP Product Development, Ankiro (2001-2002)
  • Product Manager, Kvasir (200-2001)
  • Key Account Manager, Itera (2000-2001)
  • Programmør, Snabel&Co (1997-1999)
  • Partner og lydtekniker, Teen Town Studio (1984-1996) 
21 artikler på Computerworld

Mikkel DeMib Svendsen

26

I krig med kunderne? Derfor er blokering af adblockere en tvivlsom ide

Klumme: Facebook tager kampen op mod adblockere. Men er det nu en god ide? Måske skal man gå en helt anden vej.

12. august 2016 kl. 14.12 | læs »
6

Ny Google-teknologi er noget skidt, men Google vil tvinge det ned i halsen på os

Klumme: Google presser på for at gøre Accelerated Mobile Pages til en ny standard. Men det er ikke nødvendigvis en god ide, og Google har - ligesom Facebook - en slet skjult dagsorden.

31. maj 2016 kl. 08.57 | læs »
6

Hul i hovedet at forlange, at Facebook overholder danske love: Danske love gælder ikke

Klumme: Det har ingen gang på jord at forlange, at udenlandske virksomheder skal overholde danske love, bare fordi vi har adgang til deres serviceydelser. Løsningen er i stedet mere vidende forbrugere, mener klummeskribenten.

23. oktober 2015 kl. 10.19 | læs »

Klumme: En black-hat-guru bekender kulør

Søgemaskine-eksperten Mikkel deMib står frem med sin baggrund i black-hat-lejren: ?Der er grænser for hvor langt jeg vil gå!?

21. april 2010 kl. 17.31 | læs »

Klumme: Brug ikke Google Sitemaps!

Sitemaps er en webmasters hjælpende hånd. Eller hvad? Mikkel deMib Svendsen argumenterer for, at man skal droppe dem. Læs hans klumme.

19. december 2008 kl. 14.33 | læs »

Klumme: Udvikler, sig nej til dine kunder

Gode, simple produkter og hjemmesider drukner ofte i velmenende idéer. Hvis udviklerne kunne lære at sige nej til deres kunder en gang i mellem, så ville resultatet blive meget bedre, mener Mikkel deMib Svendsen. Læs hele klummen her.

5. december 2008 kl. 15.16 | læs »

Klumme: 11 gode grunde til at holde sig fra søgemaskineoptimering

Hvis du mangler argumenter til at holde energiske SEO-sælgere for døren, så skal du bare følge disse 11 tips fra søgemaskineekspert Mikkel deMib Svendsen.

31. oktober 2008 kl. 15.30 | læs »

Klumme: Er den næste Google killer på vej?

Søgemaskineekspert Mikkel deMib Svendsen ønsker Google tillykke med 10-års-fødselsdagen. Men der skal ikke hviles på laurbærene. Firmaets største konkurrent kan lure lige om hjørnet.

17. oktober 2008 kl. 15.00 | læs »

Klumme: Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen

Vi skal turde tilbyde services og produkter hvor pris og kvalitet slet ikke hænger sammen. Produkter som tusinder eller millioner af mennesker helt naturligt vil vælge, som de gør med Skype eller Flickr, fordi forholdet mellem pris og kvalitet slet ikke hænger sammen, skriver Mikkel deMib Svendsen.

6. juni 2008 kl. 15.00 | læs »

Klumme: Stil krav til dit webbureau - 10 år efter ...

Kvaliteten hos webbureauerne har ændret sig forbløffende lidt i de sidste ti år, skriver Mikkel deMib Svendsen. Han gravede sin første ti-år gamle ComON-klumme frem og blev slået over, hvor aktuel den stadig er.

23. maj 2008 kl. 15.53 | læs »