Jon Holm Pedersen

Tidligere Journalist, klummeskribent eller blogger

Linkedin

Se Jon's LinkedIn profil

759 artikler på Computerworld

Jon Holm Pedersen

Dell USA dropper bedre service

En storstilet aftale mellem Dell og to amerikanske supportsites er netop faldet til jorden. Producenten nægter at oplyse årsagen.

11. september 2006 kl. 15.26 | læs »

Elgigantens Fona-køb værst for distributørerne

Dixon er via Elkjøp på vej mod en overtagelse af F-Group. Det kommer til at lægge yderligere pres på distributørerne, mener IDC-analytiker Anders Elbak.

11. september 2006 kl. 12.32 | læs »

HP overvågede journalister

HP er på kraftigt tilbagetog i sagen om overvågningen af medarbejdere. Senest er det kommet frem, at producenten har hacket sig ind i flere journalisters data.

8. september 2006 kl. 13.28 | læs »

Dell brænder biler af

Dell har tilbagekaldt millioner af batterier, men budskabet er ikke trængt igennem. Senest måtte en lille familie flygte for livet da en Dell bærbar gik op i flammer.

8. september 2006 kl. 13.28 | læs »

Cess-Dk kæmper hårdt for overlevelse

Den danske brokervirksomhed Cess-dk tabte 40 procent af anpartskapitalen i 2005, men udbryderne fra Epoka forventer bedre resultater for 2006.

7. september 2006 kl. 13.44 | læs »

CA tog fejl af virus og Windows

Den seneste opdatering til Computer Associates antivirus fik talrige kunde-computere til at gå i sort. Opdateringen til eTrust kategoriserede Windows server 2003 som spyware.

6. september 2006 kl. 15.48 | læs »

Netkoncept står til tocifret milliontab

Hvis det ikke lykkes Netkoncept at få bremset Leasits videresalg af kopiaftaler, kan det komme til at koste forhandlerhuset et tocifret millionbeløb.

6. september 2006 kl. 13.51 | læs »

Leasit: Vi ejer kunderne

Mødet i går mellem Leasit og Netkoncepts advokater bragte ingen løsning på kundestriden. Finansieringshuset holder fast på, at kunderne tilhører dem.

5. september 2006 kl. 15.12 | læs »

Kyocera Mita: Vi kan klare alle Netkoncepts kunder

Netkoncepts ledelse tror ikke på, at Kyocera Mita kan håndtere de omstridte serviceaftaler. Printerproducenten fastholder, at den er gearet til udfordringen.

5. september 2006 kl. 11.31 | læs »

Netkoncept: Det er afpresning

Kyocera Mita og Leasit har angiveligt forsøgt at at få dækket deres tab efter Netkoncept-konkursen ved at presse de nye ejere.

5. september 2006 kl. 09.28 | læs »