1. juni 2007 kl. 00.00 |
læs »
Canadieren Don Tapscott har sammen med sin landsmand Anthony D. Williams skrevet bogen "Wikinomics - how Mass Collaboration changes everything." I bogen diskuterer han hvordan fænomener som mass collaboration, open source og den slags leder frem til en strategi for, hvordan virksomhedsledere må agere i en verden hvor forbrugere, ansatte og lavpris-producenter griber kontrollen. (08:27)
24. maj 2007 kl. 13.30 |
læs »
It-innovation med fokus på teknik er fortrængt af forbrugerne. Ny styrer de it-udviklingen. Nu må traditionelle it-virksomheder se at vågne op og indrette sig efter de nye tider, mener Steve Prentice, chefanalytiker hos Gartner. Hør hans konkrete bud på fortsat innovation. (11:13 )
23. maj 2007 kl. 10.59 |
læs »
Grøn it, customization og teknologisk overbudspolitik. Det er tre aktuelle tendenser, som analysefirmaet Gartner netop har fremlagt på sin årlige konference i Barcelona. Gartner-chef Peter Søndergaard giver sit bud på, hvordan det udfordrer danske virksomheder og den offentlige sektor. (10:32)
22. maj 2007 kl. 11.21 |
læs »
18. maj 2007 kl. 00.00 |
læs »
Microsoft er en bølle, der med magtfuldt lobbyarbejde, har sikret sig, at OOXML sikkert bliver gjort obligatorisk i det offentlige Danmark. Det mener chefen for Suns open source-enhed, Simon Phipps. Computerworlds udsendte mødte ham under JavaOne-konferencen. (13:40)
11. maj 2007 kl. 12.30 |
læs »
11. maj 2007 kl. 00.00 |
læs »
Podcast: Siden James Gosling opfandt Java for 12 år siden er anvendelsen vokset eksplosivt. Udviklingen kommer ikke bag på den skæggede amerikaner, der alligevel synes, at det er vildt at den amerikanske børs nu også kører Java-applikationer. Computerworlds udsendte mødte James Gosling under årets JavaOne-udviklerkonference.
10. maj 2007 kl. 13.58 |
læs »
JavaOne 07: Sun Microsystems er klar med et mobilt datacenter i monsterklasse maskeret som en vanlig transportcontainer, der bliver trukket af en amerikansk truck.
10. maj 2007 kl. 11.29 |
læs »
JavaOne 2007: Det lille danske datamining-firma har i en årrække foregrebet Web 2.0 og mashups med sine produkter. Den amerikanske afdeling har nu store virksomheder som Intel som kunder. Marketingchef Joe Keller fortæller Computerworlds udsendte om at være dansk firma i USA. (04:41)
9. maj 2007 kl. 12.02 |
læs »