Avatar billede infested Nybegynder
06. december 2014 - 06:16 Der er 5 kommentarer

Overbelastning!?

Hej kære Eksperter.

Jeg har siddet den seneste tid og ptøvet at få min stationær til at spille igen.

Problemstilling:
Efter en weekend slukket tændte jeg for min stationær og ALT jeg åbnede slugte ca 80% af min CPU's kræft. Efter formatering og læsning diverse steder er jeg kommet frem til at dette er ikke et problem jeg selv kan løse.

Efter formateringen er den blevet brugbar men laver konstante glitches i video output ved den mindste udfordring, hertil skal det også siges det er en kun 4 måneder gammel PC som dog har kørt fint i 3måneder.

Specs:
MSI H97 GAMING 3, Socket-1150
Intel Core i5-4670K
Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB
XFX Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5
"std" 1TB hdd
700/650W PSU

Håber der er en venlig sjæl som kan give en forklaring og en løsning på problemet.
Avatar billede infested Nybegynder
06. december 2014 - 06:19 #1
Det er ikke Grafisk glitch men som om at CPU'en ikke kan følge med.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. december 2014 - 09:13 #2
Har du kigget efter, om køleprofilen på CPU'en måske har kunnet flytte sig lidt? Der skal meget lidt bevægelse til, for at der ikke længere er tilstrækkelig kontakt til at varmen overføres hurtigt nok.
Avatar billede infested Nybegynder
06. december 2014 - 13:54 #3
ja, den sidder på plads.
08. december 2014 - 13:47 #4
... og du HAR styr på
* WindowsUpdate
* Driver Software
* Sikkerhedsprogram
* ???

---

Øhhh... ER det Windows (hvilket?) ?
Avatar billede infested Nybegynder
11. december 2014 - 16:01 #5
Win 7 Pro, 64-bit

-Opdateret til dd.

-Bruger slimdrivers til at opdatere drivere.

-Bruger ESET.