Avatar billede hanlasse Nybegynder
05. december 2014 - 22:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Netkort problemer

Hej eksperten

Jeg har problemer med mit trådløse netkort i min pc
Hver gang jeg starter min pc, så kan jeg sagtens se mit trådløse netværk (altså den opfanger det)... men jeg bliver nød til at prøve at "connecte" til det måske 10 gange, før det for forbindelse! (og dette sker hver gang).

og når jeg så er på netværket, så køre det sindsygt ustabilt, nogle gange køre det uden problemer, men så ligepludselig kan jeg sidde med en ping på 7600 ingame... hvilket er pænt irriterene

Jeg har prøvet at uninstallere/installere drivere rigtig mange gange.

Netværkskortet er et "ASUS PCE-N15"

På forhånd tak
Avatar billede FastEthernet Novice
06. december 2014 - 00:21 #1
1. Er der andre trådløse netværk i nærheden?
2. Er det kun på din pc problemet opstår?
3. Hvis du har mulighed for at undersøge det, hvordan kører forbindelsen så over kabel?

Hvis svaret til #1 er ja, så undersøg hvilke kanaler de andre netværk kører på, og sørg for at sætte din router op til at køre på den mindst trafikerede kanal.

Hvis svaret til #2 er ja, mistænker jeg at det er dit netværkskort der er problemet. Hvis du har mulighed for det, så prøv med et andet kort, eventuelt bare en WiFi USB-dongle og se om problemet stadig opstår (husk at deaktivere det andet kort). Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at du har fået noget skidt ind som forårsager problemet, men i første omgang ville jeg teste med et andet kort.

Angående #3, hvis forbindelsen kører fint over kabel, kan problemet skyldes forstyrrelser på det trådløse netværk, f.eks. andre netværk som nævnt ovenfor, problemer med dit netkort eller fysiske forhindringer der forringer signalet imellem routeren og din pc (vægge og lignende).
Avatar billede hanlasse Nybegynder
06. december 2014 - 01:59 #2
1: Nej det er der ikke

2: Ja. På min bærbær som står det samme sted, virker nettet upåklageligt.

3. lige nu har jeg ikke mulig for det... men det bliver nok løsningen i sidste ende at trække et kabel igennem væggen.
Avatar billede hanlasse Nybegynder
06. december 2014 - 02:00 #3
og min PC er næsten sprit ny.. (kun nogle uger gammel).... og forventer ikke der er det store "skidt" i :)
Avatar billede FastEthernet Novice
06. december 2014 - 02:41 #4
Så er jeg næsten ikke i tvivl om, at det er et problem med dit netværkskort. Jeg fandt frem til en der havde lignende problemer, og her var løsningen at installere Realteks drivere til kortet i stedet for Asus' egne (da det er en Realtek-chip der sidder på kortet), så det kunne du også forsøge.

Afinstallér kortet/de nuværende drivere (hent eventuelt en kopi af Asus-driverne inden) og installér i stedet for disse:

http://drivers.softpedia.com/get/NETWORK-CARD/REALTEK/Realtek-RTL8192CE-VA4-WLAN-Adapter-Driver-20071204192013.shtml
Avatar billede hanlasse Nybegynder
08. december 2014 - 08:26 #5
Prøver lige senere når jeg kommer hjem :)
Avatar billede hanlasse Nybegynder
10. december 2014 - 22:07 #6
Jeg har lige prøvet at intallere det... I starten hoppede den direkte på (og jeg tænkte yes nu virker det), men så kom problemerne igen kort tid efter, og de er nu forværet en del. Det som der før kun skete i starten da jeg startede mig pc, det sker nu hver 5 minut, og så går den af, så jeg bliver nød til at trykke mange gange før den vil hoppe på... hvor den så efter kort tid ryger igen ...

Det er virkelig virkelig frustrerende
Avatar billede FastEthernet Novice
11. december 2014 - 00:44 #7
Hent de nyeste drivere herfra og afinstallér derefter kortet igen:

http://www.asus.com/Networking/PCEN15/HelpDesk_Download/

Jeg kan dog læse mig frem til, at der er MANGE der har alverdens problemer med lige netop dette netkort. Hvis du stadig har problemer efter installationen af Asus' drivere, så lav en reklamation på kortet (hvis du stadig har reklamationsret på det).
Avatar billede hanlasse Nybegynder
13. december 2014 - 23:06 #8
Det fungere ikke rigtig for mig.... har ringet til ham jeg har købt pc'en af og vi har aftalt jeg kan få et andet.

Men tak for hjælpen, læg et svar så for du point :)
Avatar billede FastEthernet Novice
14. december 2014 - 10:36 #9
Værsgo