Avatar billede happyhenrik Nybegynder
17. januar 2000 - 18:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WIN98 / DK 2. EDITION SUCKS !!

Jeg har nu i snart 2 måneder kørt med 2. udgaven og synes sgu egentlig at den er lige til at lukke op og sk... i.
Min maskine er blevet meget langsom (PIII 550) og den løber tør for ressourcer bare man lige kigger væk. Er der nogen der ved hvad man kan gøre ??
Avatar billede preuss Nybegynder
18. januar 2000 - 12:52 #1
Der er ik så meget du ka gøre, det det jo er windows og det er jo et langsom styresystem, dog hjælper det en del hvis du optimerer din computer ved hjælp af Norton Commander.......
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2000 - 14:55 #2
Skift til Windows NT 4.0, eller Windows 2000, når den kommer i butikkerne!!!
Avatar billede preuss Nybegynder
19. januar 2000 - 14:57 #3
Linux styrer også ret meget!!!!!
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
19. januar 2000 - 15:00 #4
Der bare ikke så meget spillemaskine over NT4 - det bliver dog bedre i win2000 og win millenium
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 20:22 #5
win2000 professional stinker til spil! Den er for vild med programmer og internet, men med spil...BRUG WIN98...Sådan er det....;)
Avatar billede th Nybegynder
22. januar 2000 - 22:18 #6
Gå ind på windows update og se om der er nogle opdateringer til windows.
Avatar billede jly Nybegynder
07. februar 2000 - 15:52 #7
Vi kender det alle sammen, man får efterhånden flere og flere programmer, der at en eller anden grund får lyst til at starte op sammen med Windows, og ligge deres ikoner nede i højre hjørne ved siden at uret. At denne grund starter Windows betydeligt langsommere op, og man er ved at blive vanvittig. For brugere af Windows98 er der imidlertid en nem løsning på, hvorledes man kan løse dette "problem" Microsoft har med Windows98 vedlagt et lille sødt program med det enkle navn 'værktøj tilsystemkonfiguration'. I Kør boksen skrives der msconfig, og under fanebladet 'Start', kan man vælge hvilke programmer man vil have skal starte op med Windows, og sluge noget at den så dyrebare hukommelse. Hvis man således ikke anvender planlægningsagenten, kan man jo meget vel deaktivere denne og spare på systemressourcerne.
For at opnå størst ydelse bør man placere Windows' swapfil på en anden harddisk. Hvis swapfilen ligger på samme harddisk som ens programmer og Windows, er harddiskens læsehoved nød til at læse flere steder på harddisken, da den både skal køre Windows, programmet og holde informationerne i swapfilen ved lige. Dette sløver harddiskens ydelse kraftigt. Ved at placere swapfilen på en anden harddisk opnår man derfor en ret stor ydelsesfremgang. Yderligere bør man også have en permanent størrelse på swapfilen. Typisk 2-2,5 gange den installerede ram-mængde. Ved en permanent størrelse undgår man unødvendig fragmentering af harddisken