Avatar billede berdal Nybegynder
01. november 2014 - 15:08 Der er 6 kommentarer

Rekonstruere data efter formattering af Flash Drive

Hej Eksperter!

Jeg har dummet mig noget så grusomt. Træt og forstyrret af jetlag, er jeg kommet til at først formattere, siden skrive et discimage på mit fotokort.Jeg byttede simpelthen rundt på kortet som sad i kortlæseren, og USB nøglen, som jeg ville have skrevet discimaget på. Hermed er godt 400 billeder fra New York forsvundet. Og det er sgu brandærgeligt, for at sige det mildt.

Jeg har googlet mig frem til forskellige programmer der skulle kunne grave data frem. Dels har disse programmer fundet en række billeder - men kun ældre fotos som allerede er ført over på andre discs. Dels koster det spidsen af en jetjager så at rekonstruere disse billeder (man får lov til at se hvad programmerne kan finde frem - og bliver bedt om at betale, når man så vil rekonstruere billederne).

Er der nogen der kender et godt program, gerne billigt eller gratis/open source, der kan grave virkelig dybt på et sådan kort?

Jeg regner med at billederne er endegyldigt forsvundet - men vil gerne give det et sidste forøg, inden jeg reformatterer kortet til kameraet igen...
Avatar billede berdal Nybegynder
01. november 2014 - 15:10 #1
Det er et ScanDisk Extreme IV 8.0 GB CompactFlash kort...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. november 2014 - 17:25 #2
https://www.piriform.com/recuva
Der er en betalingsversion - og en gratis uden support.
Markering ved "Aktiver dyb scanning".
Avatar billede berdal Nybegynder
01. november 2014 - 17:41 #3
Tak. Jeg prøver det :)
Avatar billede berdal Nybegynder
01. november 2014 - 18:13 #4
Hmmm... Det virker for såvidt. Men den finder kun de samme billeder, som de andre programmer også finder. Ikke de nyeste billeder fra NY, desværre.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt. Og hvis der ikke kommer andre løsninger, kan du få de 200 point...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. november 2014 - 19:14 #5
Ikke point til mig.
Hvis Recuva ikke har fundet dem, er de desværre overskrevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 14:05 #6
Ja jeg tror nu desværre FinnRasmussen har ret :-(