Avatar billede nekrolai Nybegynder
18. maj 1999 - 11:32 Der er 16 kommentarer

FreePeN og en logitech-mus

jeg har købt en såkaldt "freepen", men har et mindre problem... Når musen er sat til virker Freepen ikke, da den jo også er en pointing device. Musen sidder på PS/2 porten, og Free-pen skal sidde på en com-port... Er det ikke muligt at have dem begge til at virke, uden hele tiden at skulle bøvle med drivere, og disabling af porte?
Avatar billede hojben Novice
18. maj 1999 - 11:34 #1
Har du forsøgt at skifte com-port???
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 12:17 #2
Hojben har efter al sandsynlighed ret.

Både din PS/2-freepen og din serielle mus skal kunne køre samtidig uden problemer.
Du har nærmere en konflikt på dine serielle devices:

Com1 og Com3 deler irq - det samme gør Com2 og Com4.
(Det er en skavank fra PC'ens barndom, hvor man ikke havde fantasi til at forestille sig, der kunne blive behov for mere end to com-porte (og hvor 10mb HDD bare rykkede for vildt)).
Det kan give en masse ballade, hvis man eksempelvis har et internt modem, der er sat som Com3 og samtidig har en mus hugget på Com1.
I det tilfælde er det nemmeste (som hojben skriver) simpelthen at skifte com-port og bruge Com2 til din mus istedet.
Avatar billede des Nybegynder
18. maj 1999 - 12:47 #3
Jeg har selv haft mus og freepen kørende på samme tid. Og som hojben siger er det bare et spørgsmål om at sætte dem på hver sin port.
Det er dine points hojben.

DES.
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 13:04 #4
Ja, jeg fik byttet rundt på, hvad der var sat på hvad (man kan vist ikke engang få en Freepen i PS/2(?)).

Men meningen (og diagnostikken) er jo den samme, og pointene er hojbens.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. maj 1999 - 14:21 #5
Jeg har et spørgsmål der måske er lidt "off topic", jeg vil gerne høre hvad i synes om FreePeN, da jeg selv har tænkt på at købe en.
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 15:32 #6
Det må des hellere svare på, jeg har kun lige holdt en i hånden.
Avatar billede kermit Nybegynder
19. maj 1999 - 13:44 #7
Freepen stinker for vildt! Hvilken skuffelse! Man skal bruge fandme bruge meget energi for at få pilen til at bevæge sig, og nå den så gør det så kører den skævt af helvede til! Kalibreringen gør det ikke bedre!

Men man må sige at firmaet som har markedsført produktet, har gjort et stort stykke arbejde, og har været med til at produktet sælges som varmt brød.

Jeg blev ekstremt skuffet, og det gør alle jer andre som køber en freepen med garanti også!

Avatar billede theartist Nybegynder
20. maj 1999 - 09:20 #8
Har du tjekket om der er IRQ'er der konflikter, hvis det er tilfældet kan du gå ind i BIOS og slette din printers IRQ og bruge denne, hvis du ikke har flere tilbage. Det går så selvfølgelig ud over din printer :-(. Foresten har jeg ladet mig fortælle at FreePen sucks at installere på klon PC'ere - er der npogen der har haft erfaring med dette, i det hele taget må det n0ok konkluderes, at FreePen er lidt af en failure - jeg holder mig til min Wacom lidt endnu, se det styrer....
Avatar billede hojben Novice
20. maj 1999 - 09:23 #9
Hov.... Var det ik mine point??? *gg*

Om at bruge en pen kanjeg kun sige (som kermit) at den stinker for vildt!!! Jeg fik sq mere ondt i hånden af den end af at bruge en mus.....
Avatar billede des Nybegynder
20. maj 1999 - 11:42 #10
Freepen er noget l.... Man skal presse så hordt at man får krampe i hånden.
Hvis man har planer om at tegne med sin freepen kan man godt droppe det.

KØB DEN IKKE. HVIS DU HAR KØBT EN SÅ SEND DEN TILBAGE. DET GJORDE JEG.
Avatar billede kermit Nybegynder
03. juni 1999 - 12:33 #11
Smid så den freepen ud! Hvis du skal tegne så køb en ordentlig digitizer...

Har du købt en freepen for den ergonomisk rigtige stilling,,, ja så må jeg jo fnyse lidt!

fnes de? De tror jeg nok frisør
Avatar billede kasperc Nybegynder
04. oktober 1999 - 18:26 #12
Jeg har prøvet noget af det samme. Jeg havde en alm. mus med parl. port og en med ps/2. De kunne ikke samtidigt. Jeg kunne ikke køre op eller ned med nogen af dem.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
13. marts 2000 - 21:48 #13
nu har jeg ikke læst de andre besvarelser, da jeg ikke gad, men er din freepen og din logitech mus begge trådløse ??? hvis de er det kan det være at de køre på samme frekvenz, du skal huske at installere begge enheder med de drivere du har fået med, det kan godt skabe problemer hvis de begge står som standartmus
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 15:16 #14
spørgsmål er besvaret...

accepter og luk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. marts 2002 - 23:09 #15
nekrolai> du bedes lukke dette spørgsmål da det er meget gammelt, ellers bliver det lukket, og udsatte point mistes
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
22. marts 2003 - 10:50 #16
Ha spørgsmål 999 haha!