12. oktober 2014 - 18:09Der er
21 kommentarer og 1 løsning
PS4 - Skifte fra NAT3 til NAT2
Hej Eksperten.dk
Det er første gang jeg stiller et spørgsmål herinde og derfor ikke sikker på om jeg har lagt spørgsmålet i den rigtige kategori.
Jeg har søgt overalt på google, prøvet samtlige YouTube løsninger, men intet virker. Jeg har PRØVET at portforward og lavet en static IP til min PS4 (ved hjælp af portforward.com) men jeg ryger stadig under type 3 på min PS4, hvilket gør at min online-funktioner virker minimalt.
Mit spørgsmål er så, er der nogen som aner hvad jeg skal gøre for at skifte fra NAT3 til NAT2? Jeg er efterhånden desperat!
Drop alt, hvad der hedder port forwarding m.v. Din PS4 initierer selv forbindelsen til internet, så der er ikke brug for forwarding - blot helt almindelig NAT.
NAT3 betyder blot, at din router begrænser forbindelsen - den kan tilsyneladende ikke NAT'e rigtigt. Prøv at kigge efter, om UPNP ikke er slået fra - på alle nyere routere skal det være slået til, så kan routeren selv hitte ud af at lave forwarding for dig på de rigtige porte på det rigtige tidspunkt.
Ok. Prøv lige at tage strømmen af routeren (så du er sikker på at den laver en kold-start), check at UPNP stadig er enabled og tænd så din PS4 - husk, den skal have været slukket, ikke bare stand-by, og check igen?
Så kan vi kigge videre på din internetudbyder. Flere af udbyderne løber tør for IPv4-addresser og vælger derfor at CG-NAT'e deres kunder. Det er MULIGT at det kan drille. Problemet er så, at du ikke selv har nogen mulighed for at teste dette direkte, men prøv først med en anden router - giver det samme problem, vil jeg gætte på at det er her, hunden er begravet. Så vil løsningen være, at du beder din udbyder tildele dig en fast IP# - på den måde kan de ikke CG-NAT'e din adresse.
Som skifter engang imellem mellem min router og mit mobil abonnement af private og sagde. Mit mobil abonnement har type 3, Hvad skal jeg gøre for at for den over på 2. Er det noget jeg skal med dem der hoster mit abonnement eller kan jeg gøre det privat?
Er blevet smidt af og kan ikke spille online mere er kommet frem til at det er NAT-Type 2 der skulle drille. kan se at man skal tage fat i sin udbyder, men de (TDC) siger at det ikke er dem...? og Sony siger at det er udbyderne.... Nogle forslag?
Er det muligt at ændre ip-adressen? Kan se at min ip-adresse starte med 192.168. Jeg har også problemer med at få skiftet fra NAT-type ændret. Jeg har fulgt rådene som skrevet, jeg kan dog i øjeblikket ikke få kontakt til min internet udbyder. Er der ændre muligheder jeg kan kigge på?
Har det noget med ovenstående problemstillinger at gøre, at jeg på min søns PS4, hvor han lige har købt plus-abo, ikke kan forbinde med Sony's servere, selv der er udmærket netadgang - også fra PS4'eren, i øvrigt?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.