Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2014 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! NVIDIA GeForce GTX 850M eller NVIDIA GeForce GTX 870M ?!

Hej.

Jeg står og skal købe en ny bærbar der skal bruges til gaming. Primære spil jeg spiller er Assasins Creed, WoW og Call of Duty.

Jeg har fundet følgende 2 modeller og jeg kan ikke helt beslutte mig for hvilken.

Mulighed nr. 1
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/msi-gt70-2pc-2041ne-dominator

Mulighed nr. 2
http://www.proshop.dk/Baerbar/MSI-GE70-2PC-270NE-Apache-2448096.html

forskellen ligger i mulighed nr 1 har NVIDIA GeForce GTX 870M med 3gb dedikeret grafik hvorimod mulighed nr 2 kun har NVIDIA GeForce GTX 850M med 2 gb dedikeret.

Hvor stor vil forskellen være i performance af de to grafikkort med de spil jeg nævner? Er det de ekstra 1000kr værd at give for mulighed 1 og et større grafik kort?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. oktober 2014 - 23:46 #1
Vælg gt70, 850 er ikke nær så god som 870 og GT er til gaming GE er ikke til decideret gaming
Avatar billede sebm92 Nybegynder
11. oktober 2014 - 23:53 #2
#1 Okay, den er vel også bedre end den her jeg faldt over?:

https://www.fcomputer.dk/computer/bærbar/demo/msi/ge70-2oe-014ne-8gb-core-i7-17.3″-gf-gtx765m-2gb.html

Er det ellers en bærbar der er okay til prisen og kan klare de krav jeg stiller efter din mening?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. oktober 2014 - 23:59 #3
Gt70 er mig bekendt en meget populær gaming bærbar og jeg selv synes godt om den fordi den kan åbnes nemt fra bunden og derfra kan man rense cpu mm hvilket er det jeg prioritere højest.

870 er bedre end 765 :-)

Jeg er ikke gamer, men jeg ved at mange vælger Nvidia 70 serie grafikkort fordi de har høj ydeevne ifht pris.. Og 880 koster kassen, men er det største i 800 serien.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
12. oktober 2014 - 00:03 #4
Okay mange tak for hjælpen, Har lige et sidste spørgsmål da jeg også har kigget en del på mm-visions modeller fra x-serien.

http://www.mm-vision.dk/x4778-kraftig-gamer-baerbar

Den har samme grafik kort men har 6gb dedikeret i forhold til 3, gør det nogen væsentlig forskel?

Ps. Skriv svaret på dette som et "svar" så jeg kan belønne med point :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. oktober 2014 - 00:22 #5
Mm-visions er bedre, den har os en ssd og koster kun lidt ekstra. Derudover tilbyder de 2 service tjek indenfor de 2 første år (tror jeg) til en værdi af 1000 kr hvor de skifter kølepasta renser for støv og tjekker for defekt hardware eller andet)

Jeg srlv holder mig dog fra dem da de ikke kunne fortælle mig om Linux Ubuntu ville kunne køre derpå uden problemer Og fordi jeg bor i den stik modsatte ende af Danmark..
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2014 - 11:00 #6
Jeg havde ventet en lille smule, nvidia 900m serie kommer lige om lidt.