Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 08:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

WIN98 & 1gb ram =ændring af Cache = hjælp

hej har lige købt 2*512mb ram og vil gerne ha dem til at køre under win98se
er klar over at der skal ændres på : MaxFileCache setting in the System.ini
men hvordan gør jeg lige det ?
har dette link til windows : http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=ram%20512%20mb&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98

er der en der kan fortælle mig på en low level måde hvordan at jeg gør det er der 30 point !
håber at der er en der gider at hjælpe

Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2001 - 08:23 #1
[offtopic]Win98 med 1gb ram ? kan den overhovedet administrere så meget ? jeg vil stærkt anbefale dig fx. Win2000 Prof når du kører med den konfiguration ...

/ LJ
Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 08:45 #2
jeg ved godt at win2k køre mere stabilt end 98
men har lige brugt 900kr på de ram så jeg ville jo gerne ha 98 op at køre med dem, de bliver for dyre hvis at jeg skal ud og ofre 3000 på en ny w2k

Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2001 - 08:47 #3
absolut, det var blot et råd om at Win98 aldrig vil kunne udnytte den megen ram :)
Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 08:51 #4
okai, tak
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2001 - 09:18 #5
Det står i en af de artikler de henviser til:

Open the System.ini file in a text editor, such as Microsoft Windows Notepad.

Go to the [VCache] section.

Change the MinFileCache= and the MaxFileCache= settings to the desired value.

NOTE: The value for these settings are in kilobytes. For example, if you want to create a 50-MB cache that cannot exceed 55 MB, the lines would be as follows:
      [VCache]
      MinFileCache=51200
      MaxFileCache=56320
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2001 - 09:20 #6
prøv det først, og hvis det ikke virker bliver du nok nødt til at begrænse mængden af ram, enten fysisk eller i system configurationen på følg. måde:

Limit Memory to <x> MB:

This setting limits memory usage on your computer to the first <x> MB, where <x> is a number of megabytes. This setting adds the \"MaxPhysPage=<nnn>\" line to the System.ini file, where <nnn> is a hexidecimal value of the amount of memory to be used. If this setting is too low (16 MB or lower), it may prevent Windows 98 from starting normally.
Avatar billede nordvest Nybegynder
18. august 2001 - 10:51 #7
Hejsa

vil lige påpege at windows 98 kan håndtere på til 4 GB Ram, så det er teoretisk set ikke noget problem, men da windows 98 er et skod system så har det det jo med at give problemer afligevel

aå jeg vil også anbefale du skifter til windows 2000 eller Windows XP, da det vil give dig langt bedre udnyttelse af rammen

Hilsen Nordvest

Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 15:00 #8
jeg gik ind i filen system.ini åbnede i notepad
fandt sektionen [VCache]

vcr=mcivisca.drv
MPEGVideo=mciqtz.drv
MPEGVideo2=mciqtz.drv

[vcache]

[Password Lists]
-=C:\\WINDOWS\\-.PWL

har bare lige det problem at der ikke er nogen max og min filecache !!
skal jeg bare sætte de to værdier ind ?

Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 15:31 #9
har også prøvet at sætte :
Limit Memory to <512> MB:
men når jeg gør det så konflikter mit skærmkort, og vil kun køre 600-800

Avatar billede Slettet bruger
18. august 2001 - 17:20 #10
Ja, du skal sætte de værdier ind.
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2001 - 17:24 #11
*host* hvis man leger med at Limit Memory til 512mb ram og den type ændringer, ville det ikke blot være lidt hurtigere og simplere at åbne kabinettet og rykke det ekstra modul ud af computeren ?
Avatar billede gosvig Nybegynder
18. august 2001 - 18:01 #12
okai, jeg overgir mig og installere w2k
selv om at det er lidt *trals*

el barto hvis at du vil ha de point for din anstrengelse så læg lige et svar

Avatar billede Slettet bruger
19. august 2001 - 14:44 #13
Det er ligemeget med point, tag du og installer Win2000 :)
Avatar billede gosvig Nybegynder
19. august 2001 - 16:30 #14
*s*
tak for din tid
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2001 - 16:33 #15
Selv tak :)