Avatar billede steffendh Nybegynder
05. august 2014 - 08:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken familiebil - Octavia, Focus, Meriva.. - max 200k og driftsikker

Hej,

vi er førstegangs-bilkøbere og søger en bil til vores lille familie på 3 personer. Vi har følgende krav:

- Plads til fire personer - to voksne og to børn
- Skal være let at parkere/overskue i forhold til blinke vinkler/udsyn
- Motorstørrelse mindre vigtigt, skal max kunne trække en trailer med ting fra IKEA...
- Klimaanlæg, fartpilot, city-servo, varme i sæder kunne være godt
- Budget Max 200.000, men 150.000 kr. vil være bedst
- Alder - max 5 år og max 75.000 km kørt
- Vi kører max 20.000 om året.
- Benzinøkonomi - 15 km/L og opefter ved blandet kørsel, vil jeg tro...

Vi ønsker en bil, der er trofast (få reperationer) og som er let at manøvrere. Vi har hørt godt om Octavia St. car i forhold til service, køreegenskaber og motor for pengene.

Nogle forslag?

Tak

Rikke og Steffen
Avatar billede steffendh Nybegynder
05. august 2014 - 12:55 #2
Tak, men synes ikke helt den lever op til mine krav:

Max 5 år gammel og max 75.000 kørte km
Benzinøko er 13 km/L

Men det vigtigste for mig at vide er om en Peugeot 307 st car er driftsikker (få reperationer) og let at køre/parkere mv. fremfor de andre modeller jeg har foreslået.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. august 2014 - 09:05 #3
vi har kun haft vores i 1½ år og her har vi kun oplevet et alm service.
Peugeot lover vist motor garanti på 200.000 hvis de sidste 2 services er lavet af Peugeot.
hvordan med blinde vinkler har jeg ikke oplevet meget til, det skal dog så siges at i vores er der mont. 2 store bagud vendte autostole og en fremad vendt.
jeg kan parkere i p-huse uden problemer.
men det kommer vel an på hvem der køre bilen.
vi ligger på ca. 18-20 km/l ved blandet kørsel
Avatar billede steffendh Nybegynder
03. november 2014 - 10:35 #4
Tak for svar
Avatar billede steffendh Nybegynder
18. november 2014 - 10:05 #5
ønskes svar?
Avatar billede steffendh Nybegynder
18. november 2014 - 10:05 #6
Tak - ønskes point?