Avatar billede Combatnissen Nybegynder
04. august 2014 - 08:59 Der er 6 kommentarer

køb af brugt computer, men kan ikke åbne recovery mappe !

Hej Experten

Jeg har købt en brugt computer, med windows 8. Ikke lige mit ynglings system, foretrækker helt 7 pro.

Men der er fyldt med alt muligt skrammel, så vil gerne formatere.

Men recovery mappe kan jeg ikke komme ind i, den melder fejl, noget med at jeg ikke har adgang.

Hva faen gør man så med sådanne noget brugt lort ?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2014 - 10:03 #1
Når du starter computeren op skal du sikkert trykke på en eller anden knap som får dig ind i recovery. Det kunne også være at den tidligere ejer har fucket recoveryen op.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2014 - 11:04 #2
http://www.wikihow.com/Install-Windows-7-for-Beginners

du sætter win 7 cd dvd i drevet og booter op på den
du går så ind under drevet og avanceret og fjerner drev c og opretter en ny partiton på den størrelse du vælger - det kan jo være hele drevet ok
http://www.wikihow.com/Image:Format-the-C-Drive-With-Windows-7-Step-6Bullet4.jpg

m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
04. august 2014 - 12:32 #3
kan også være at secure boot er synderen her.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2014 - 20:44 #4
Hvis det er en pre installeret pc, er der fra starten en masse crapware med.
Har forrige ejer lavet en recovery dvd'ere som man normalt bliver spurgt om lige som man får computeren?

PS Med Classic Shell kan du "næsten" få en Windows 8 til at ligne en Windows 7.
http://www.classicshell.net/
Avatar billede Combatnissen Nybegynder
05. august 2014 - 09:29 #5
Har fundet ud af det, Acer som har lavet computeren, havde en fil, så alt kunne nulstilles, slettes og Windows 8, geninstalleres.

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2014 - 17:20 #6
Det var da godt. Er du træt af Windows 8 udseendet så prøv Classic Shell der giver de gamle muligheder tilbage